Prasa2017-08-31
9

„Super Express” i „Rzeczpospolita” z najwyższym spadkiem wpływów z reklam, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Spadek przychodów reklamowych dzienników pogłębia się. W pierwszych siedmiu miesiącach br. tylko 3 z 10 tytułów z największymi przychodami zanotowało wzrost: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski”. Redukcje budżetów odczuły najmocniej „Rzeczpospolita” i „Super Express”.

W okresie od stycznia do lipca br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w gazetach codziennych 739,9 mln zł. To 13,4 proc. mniej w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza”, mimo że w omawianym okresie jej przychody spadły o 14,4 proc., z 193,3 do 165,3 mln zł.

Drugi w rankingu „Fakt” zarobił w omawianym okresie 5,6 proc. mniej - 77,4 mln zł. Ten tytuł był najchętniej czytanym dziennikiem w pierwszej połowie br. - wg PBC sięgało po niego 8 proc. respondentów.

Z kolei trzecia na reklamowym podium „Rzeczpospolita” miała wpływy z reklam niższe o 16,6 proc. - wyniosły one 60,5 mln zł.

Ten dziennik miał w pierwszej połowie br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych.

Z czołówki Top 10 dzienników, które na reklamach zarabiają najwięcej, najwyższy spadek przychodów miał „Super Express”. Dziennik zarobił 53,3 mln zł, czyli w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. 20,6 proc. mniej.

O 12,3 proc. spadły wydatki na reklamę w „Dzienniku Łódzkim” (do 17,5 mln zł), o 11 proc. w „Dzienniku Bałtyckim” (do 23,7 mln zł) i o 3,8 proc. w „Dzienniku Zachodnim” (do 27,9 mln zł).

Trzy tytuły w pierwszych siedmiu miesiącach br. zarobiły na reklamach więcej niż przed rokiem. O 16,8 proc. wzrosły wpływy „Dziennika Polskiego” - z 14,8 do 17,3 mln zł. W „Dzienniku Gazecie Prawnej” marketerzy wydali 6,7 proc. więcej (31 mln zł), a w „Głosie Wielkopolskim” - 5,1 proc. więcej niż przed rokiem (24,7 mln zł).

Zobacz tabelę

Autor:pr

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas