W październiku br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowała spadki, a najwięcej stracił „Super Express” - na przeciwnym biegunie „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2015 roku wyniosła 298 961 egz., czyli o 7,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 155 735 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,67 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł najbardziej w dół w zestawieniu, bowiem o 10,46 proc. do 142 824 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 0,12 proc. Dziennik ten w październiku br. sprzedawał się w liczbie 54 971 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 44 505 egz., po spadku o 2,34 proc.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 2,17 proc. i wyniosła 19 329 egz.
Prasa | „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” więcej z reklam. W dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska”, „Fakt” i „Metro” (Top 10) |
Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.
- 1
- 2