Prasa2016-01-11
38

„Super Express” z polską flagą przy logo (foto)

Sławomir Jastrzębowski, fot. Andrzej Lange/Super ExpressSławomir Jastrzębowski, fot. Andrzej Lange/Super Express

„Super Express” (Grupa ZPR Media) od soboty 9 stycznia br. ukazuje się z dopiskiem „Cały Polski”, zamieszczonym na tle biało-czerwonej flagi tuż przy logo gazety. - „Super Express” prezentował, prezentuje i będzie prezentował polski punkt widzenia, a nowy element przy logo ma to podkreślać - mówi Sławomir Jastrzębowski, redaktor naczelny „SE”.

Pomysł na oznaczanie gazet flagą państwa, z którego jest jej właściciel czy największy udziałowiec jako pierwszy przedstawił w zeszłym tygodniu Michał M. Lisiecki, prezes i właściciel spółki PMPG Polskie Media, wydawcy tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”.

- Czy tak się stanie - zobaczymy - ale z pewnością Polską flagę/godło - mogę z dumą umieścić nad winietą „Wprost” i „Do Rzeczy”, których jestem wydawcą - napisał na Facebooku Lisiecki. Na razie brak polskiej flagi na okładkach najnowszych wydań tych tytułów, a wydawca nie odpowiedział nam, czy i kiedy mogą się one pojawić.

Za to od soboty 9 stycznia br. biało-czerwona flaga z napisem „Cały Polski” widnieje przy logo dziennika „Super Express”. Wcześniej w jej miejscu znajdowało się słowo Grupa, które podkreślało fakt, iż na markę „Super Express” składają się różne media.

Czy to reakcja na wpis Michała M. Lisieckiego? - I tak, i nie - odpowiada Sławomir Jastrzębowski, redaktor naczelny Grupy „Super Expressu”. - Od dawna myśleliśmy, by pokazać, że jesteśmy gazetą z polskim kapitałem. Pojawiały się bowiem głosy, że jesteśmy niemieckim dziennikiem - mówi Jastrzębowski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl - Dla wielu czytelników to istotna informacja, inni to zignorują - podkreśla.

Zdaniem Jastrzębowskiego, jeśli ktoś mówi, że kapitał nie ma narodowości to kłamie. - Kapitałem rządzą ludzie konkretnej narodowości, którzy mają swoje interesy. My chcemy występować w interesie Polaków i reprezentować polski punkt widzenia - podkreśla szef „SE”.

Niebawem polska flaga ma się też pojawić przy logo portalu internetowego Se.pl.

>>> Wszystkie okładki „Super Expressu”

Głównym udziałowcem Grupy ZPR Media, do której oprócz „Super Expressu” należą też stacje radiowe (m.in. Radio Eska, Radio Wawa, Radio VOX FM), stacje telewizyjne (m.in. Eska TV, Polo TV i Fokus TV), magazyny (m.in. „Murator”, „M jak Mieszkanie”, „Podróże”) oraz towarzyszące im serwisy internetowe, jest Zbigniew Benbenek.

Z danych ZKDP wynika, że w listopadzie ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Super Expressu” wyniosła 141 058 egz.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(38)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas