Prasa2016-11-05
28

„Super Express” zrównał się w sprzedaży z „Gazetą Wyborczą”, najbardziej w dół „Przegląd Sportowy”

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu 2016 roku wyniosła 279 497 egz., czyli o 6,21 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 136 143 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,88 proc.

Podium uzupełnia „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 0,98 proc. do 136 119 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, przewaga średniej miesięcznej sprzedaży ogółem „Gazety Wyborczej” nad „Super Expressem” zmalała do najniższego poziomu w historii (do zaledwie 24 egz.).

 

Na kolejnym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 4,31 proc. Dziennik ten we wrześniu br. sprzedawał się w liczbie 52 793 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 41 959 egz., po spadku o 2,69 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 0,27 proc. i wyniosła 18 731 egz.

Największy spadek procentowy w zestawieniu - wynoszący 11,80 proc. - odnotował z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 27 900 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

 

We wrześniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał 8,13 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 18,74 proc. (co jest związane m.in. z tym, że w sierpniu rozgrywano igrzyska olimpijskie).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas