Telewizja2010-09-06
15

Superstacja o 150 proc. do góry, TVN CNBC ucieka TV Biznes

W sierpniu oglądalność kanałów newsowych była wyższa niż w lipcu, stacje te zyskały też wobec sierpnia ub.r., najwięcej (150 proc.) - Superstacja. Wśród kanałów biznesowych TVN CNBC wyprzedziła TV Biznes.

Najmniejszy wzrost widowni odnotował liderujący rankingowi kanał TVP Info. Jego średnia oglądalność minutowa w porównaniu do sierpnia 2009 roku wzrosła o 17,3 proc. do 337 tys. widzów, a udział w rynku wzrósł o 0,81 pkt.  proc. do 6,57 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasował się kanał TVN 24 z oglądalnością na poziomie 238 tys. osób i wzrostem wynoszącym 51,2 proc. Udział tej stacji poszedł do góry z 3,15 proc. rok temu do aż 4,63 proc. w sierpniu br.
 
Średnia widownia trzeciego w rankingu Polsat News w sierpniu br. względem analogicznego okresu ub.r. wzrosła jeszcze najbardziej, bo aż o 108,3 proc. Stację w zeszłym miesiącu oglądało w każdej minucie 39 tys. widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,76 proc. (wzrost o 0,38 pkt. proc.).

Czwarte miejsce zajęła Superstacja. Jej średnia oglądalność poszła najbardziej do góry w całym rankingu – wzrost wyniósł 148,8 proc., do 20 tys. osób, a udział kanału zwiększył się o 0,24 pkt. proc. do 0,40 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem w zeszłym miesiącu tak jak w trzech poprzednich był kanał TVN 24, który z udziałem 3,49 proc. (wzrost o 1,1 pkt. proc.) wyprzedził mającą większy zasięg stację TVP Info. Udział kanału informacyjnego Telewizji Polskiej wyniósł 3,38 proc. po spadku o 0,07 pkt. proc. Z kolei udział Polsat News w tej grupie to 0,75 proc., zaś Superstacji - zaledwie 0,16 proc. (obie te telewizje zanotowały wzrosty).

Kanał informacyjny Grupy TVN był także bezkonkurencyjny wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 6,71 proc. udziału, podczas gdy TVP Info – 4,29 proc. 

Zobacz tabelę


W sierpniu br. kanał TVN CNBC czwarty miesiąc z rzędu odnotował wzrost widowni – oglądalność biznesowej stacji wzrosła o 54,7 proc. do 2,6 tys. widzów, a jej udział poszedł do góry o 0,02 pkt. proc. do poziomu 0,05 proc. Konkurencyjną TV Biznes kolejny raz dotknął spadek. Jej średnia widownia minutowa zmalała o 29,6 proc. do 1,6 tys. osób, a udział spadł z 0,04 proc. do 0,03 proc. Podsumowując, teraz TVN CNBC ma ok. 1000 średnio widzów więcej w każdej minucie niż TV Biznes, rok temu miał o 600 mniej. 

Zobacz tabelę


Najpopularniejsze pozycje programowe w TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacji w sierpniu br. 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas