Telewizja2014-09-09
15

„Świat się kręci” ma 850 tys. widzów i dalej przegrywa z konkurencją

fot. tvpfot. tvp

Pierwsze odcinki drugiej edycji „Świat się kręci” oglądało średnio 852 tys. osób, o 43 tys. widzów więcej niż program gromadził rok temu. TVP1 w czasie jego emisji przegrywa z głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 1 do 5 września br. średnia oglądalność programu „Świat się kręci” wyniosła 852 tys. osób. Przełożyło się to na 8,02 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 5,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadziło premierowe wydanie z 1 września br., które zainteresowało 944 tys. osób.

Trzy topowe wydania programu „Świat się kręci”

Zobacz tabelę


W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. „Świat się kręci” zyskał 43 tys. widzów, ale spadł jego udział w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Wówczas talk-show gromadził bowiem średnio 809 tys. oglądających, co przekładało się na odpowiednio 8,20 proc. oraz 4,89 proc. udziału.

Natomiast cały pierwszy sezon „Świata się kręci” (pokazywany w okresie od 2 września ub.r. do 9 czerwca br.) gromadził przed telewizorami 1,19 mln widzów, a udział produkcji kształtował się na poziomie odpowiednio 9,37 proc. i 5,38 proc. (więcej na ten temat).

Warto dodać, iż pierwsza edycja programu prowadzona była przez Agatę Młynarską, a od maja br. zastępował ją Maciej Kurzajewski, bo dziennikarka przebywała wówczas na dłuższym zwolnieniu lekarskim. Jego obecność w programie spotkała się z pozytywnym przyjęciem widzów i dlatego w obecnym sezonie codzienny magazyn prowadzony jest na zmianę przez tę dwójkę (dowiedz się więcej).

TVP1 w czasie nadawania magazynu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem jest TVN nadający wówczas „Szpital” i „Fakty”, który osiąga w tym paśmie 21,58 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat („Pierwsza miłość” i „Wydarzenia”; 18,13 proc.), a trzecia jest TVP2 (gł. „Sport telegram”, „Pogoda” i „Jeden z dziesięciu”; 9,19 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVP1 nieznacznie wyprzedza TVP2.

Konkurencja w czasie emisji magazynu

Zobacz tabelę


„Świat się kręci” oglądać można na antenie TVP1 w dni powszednie o godz. 18.30.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas