Telewizja 2016-06-14
8

„Świat się kręci” zarobił 48 mln zł. TVP1 przegrała z konkurencją i zdejmuje program z anteny

Agata Młynarska, Artur Orzech, Anna Popek Agata Młynarska, Artur Orzech, Anna Popek

Ostatni sezon show „Świat się kręci” oglądało średnio 1,18 mln osób, o 140 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok temu. TVP1 w czasie emisji programu przegrała walkę o widza z głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 47,86 mln zł.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność nadawanego w TVP1 w dni powszednie programu „Świat się kręci”, w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 10 czerwca 2016 roku, wyniosła 1,18 mln osób. Przełożyło się to na 9,61 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 5,05 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W okresie od 31 sierpnia ub.r. do 29 kwietnia br. magazyn był emitowany o godz. 18.30 - jego widownia wyniosła wówczas 1,30 mln osób, co przełożyło się na 9,83 proc. udziału (dane dla grupy 4+)

Od środy, 4 maja br. program został przesunięty na godz. 16.00, natomiast jego miejsce zajął turecki serial „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem”. W popołudniowym paśmie audycję śledziło zdecydowanie mniej widzów - 445 tys. widzów. Produkcja miała też zdecydowanie niższy udział w rynku - 6,83 proc.

Najwięcej widzów zgromadziło wydanie z 31 grudnia ub.r., które zainteresowało 2,19 mln osób. Wszystkie trzy topowe odcinki to emisje z godz. 18.30.

Trzy topowe wydania programu „Świat się kręci”

Zobacz tabelę

Względem analogicznego okresu rok wcześniej „Świat się kręci” stracił 140 tys. widzów. Wówczas talk-show gromadził średnio 1,32 mln oglądających, co przekładało się na odpowiednio 10,29 proc. oraz 5,79 proc. udziału.

Z kolei pierwszy sezon gromadził przed telewizorami 1,19 mln widzów (odpowiednio 9,37 proc. i 5,38 proc. udziału).

Oglądalność sezon po sezonie

Zobacz tabelę

Jedynka w czasie nadawania magazynu przegrała walkę o widza ze wszystkimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem był TVN, który miał w tym paśmie 18,55 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat (17,21 proc.), a trzecia była TVP2 (9,65 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat przed TVN.

Konkurencja w czasie emisji ostatniego sezonu magazynu

Zobacz tabelę


Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków ostatniego sezonu audycji wyniosły 47,86 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Telewizja Polska nie będzie kontynuować programu „Świat się kręci”. Nadawca pracuje nad własnym programem informacyjno-rozrywkowym, który trafi na antenę po wakacjach.

„Świat się kręci” był programem informacyjnym o charakterze rozrywkowym - taki format określany jest jako „infotainment”. Na zlecenie TVP produkowała go firma Rochstar. Od początku emisji główną prowadzącą audycji była Agata Młynarska, do której po pewnym czasie dołączyli: Maciej Kurzajewski (zniknął jesienią ub.r., po tym jak podał na antenie informację o programie Polsatu) i Artur Orzech, a w kwietniu br. - Anna Popek.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Świat się kręci, show TVP1

KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas