Prasa2016-04-19
0

„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele sprzedaży. Dane pism popularnonaukowych i historycznych

W styczniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2016 roku wyniosła 106 405 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona wyższa o 3,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,34 proc. do 58 777 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie nowym liderem został „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był trzeci. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 22 967 egz., po spadku o 0,70 proc.

Na drugie miejsce spadł magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 22 309 egz. (obniżyła się ona o 27,07 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 20 547 egz., po spadku o 18,45 proc. Miesięcznik ten spadł z pozycji drugiej na trzecią.

Zobacz tabelę

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Focus - było to 49,83 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas