Prasa2014-11-25
4

„Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” liderami sprzedaży

W sierpniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2014 roku wyniosła 134 057 egz. i w porównaniu do sierpnia 2013 roku była ona niższa o 1,99 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 25,65 proc. i wyniosła 79 319 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem wyniosła 31 475 egz.

We wrześniu br. miesięcznik ten wpisany został do rejestru tytułów kontrolowanych przez ZKDP - do bazy Związku trafiły tegoroczne wyniki rozpowszechniania tego pisma (więcej na ten temat).

Drugie miejsce zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 24 216 egz.

Z kolei trzecie miejsce należało do magazynu „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 22 813 egz., po spadku o 42,89 proc.

Zobacz tabelę


W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku wśród pism popularnonaukowych i historycznych najwięcej zyskał magazyn „Świat Wiedzy”. Z kolei najwięcej stracił „Newsweek Historia” - było to 17,47 proc.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas