Prasa2015-03-31
0

„Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” liderami w 2014 roku

W zeszłym roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 106 345 egz. W porównaniu do 2013 roku była ona niższa o 6,32 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 16 proc. i wyniósł 72 362 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu tytułów popularnonaukowych, wynoszący 22,18 proc., do poziomu 10 195 egz.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w zeszłym roku wyniosła 30 857 egz.

Na drugim miejscu pozostał magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 27 057 egz., po spadku o 16,60 proc.

Z kolei z pierwszej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w 2014 roku wyniósł 25 797 egz., po spadku o 25,91 proc.

Zobacz tabelę

W grudniu 2014 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszyła się o 15,26 proc. do 93 948 egz. Był to największy spadek w zestawieniu. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 57 358 egz., po spadku o 14 proc.

Wśród pism historycznych pozycję lidera zajął magazyn „Newsweek Historia” z 25 433 sprzedanych egz., po spadku o 20,09 proc. Drugie miejsce należało do miesięcznika „W Sieci Historii” (23 706 egz.), a z drugiego na trzecie spadł magazyn - „Focus Historia” (19 916 egz.; w dół o 22,16 proc., największy spadek w rankingu).
 

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas