Telewizja2012-12-28
12

Święta 2012: „Kevin” znów wygrał, ogromny spadek TVP1

„Kevin sam w Nowym Jorku”, który Polsat pokazał 25 grudnia, był najlepiej oglądanym filmem w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Liderem rynku pozostała Jedynka, która zanotowała jednak spadek udziału aż o 5 pkt. proc. w stosunku do Świąt z ub.r.

Hitem Świąt był nadany 26 grudnia br. w TVP1 „Teleexpress”, który obejrzało 4,48 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się pokazany Pierwszego Dnia Świąt także w Jedynce teleturniej „Jaka to melodia?” z widownią wynoszącą 4,36 mln osób. Trzecie miejsce zajął program rozrywkowy „Kabaret moralnego niepokoju”, który 26 grudnia do TVP2 przyciągnął 4,32 mln widzów.

Najpopularniejszym filmem w Święta była emitowana w Polsacie komedia „Kelvin sam w Nowym Jorku”, która Pierwszego Dnia Świąt zgromadziła 3,27 mln widzów, co dało jej piąte miejsce w zestawieniu wszystkich pozycji. (w ub.r. „Kevina” pokazano w wigilię i miał 4,63 mln widzów, dowiedz się więcej). Na drugim miejscu wśród propozycji filmowych uplasował się film „Pretty Woman” (TVP1) z wynikiem na poziomie 3,04 mln osób.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądaną stacją podczas Świąt Bożego Narodzenia była Jedynka
z udziałem na poziomie 13,96 proc. Tuż za nią znalazła się TVP2 (13,88 proc.), a dalej TVN (11,76 proc.) i Polsat (11,24 proc.). Wysokie wyniki odnotowały mniejsze stacje rozrywkowe, które zyskały ogólnopolski zasięg dzięki naziemnej telewizji cyfrowej. TV4 w dniach 25-26 grudnia br. miała 4,02 proc. udziału (miejsce piąte), TVN7 - 3,49 proc. (miejsce siódme), a TV Puls - 3,30 proc. (miejsce ósme). Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 prym wiodła TVN (13,40 proc.) przed TVP2 (13,29 proc.) i TVP1 (12,06 proc.).

Zobacz tabelę


W porównaniu do ubiegłorocznych Świąt w tym roku cztery główne stacje zanotowały sumaryczny spadek udziału aż o 8,64 proc. Najwięcej straciła TVP1, której udział zmalał aż o 5,05 pkt. proc. TVP2 straciła 2,75 pkt. proc., Polsat - 1,78 pkt. proc. Zyskał jedynie TVN (+ 0,95 pkt. proc.). Beneficjentami spadku głównych telewizji były mniejsze kanały naziemne i tematyczne, których łączny wynik wzrósł z 40,53 proc. do 49,17 proc.

Zobacz tabelę


Nieco inne były preferencje widzów 24 grudnia br., czyli w wigilię.  Tego dnia TVP2 pokazywała swój hitowy serial „M jak miłość” i wskoczył on na pierwszą pozycję z widownią wynoszącą 3,59 mln widzów (to jednak znacznie niższy wynik niż w normalne poniedziałki). Na kolejnych pozycjach uplasowały się „Teleexpress” (3,5 mln) i „Wiadomości” (3,23 mln).  Najchętniej oglądaną pozycja filmową tego dnia był nadany w TVP2 po „MJM” film „Hrabia Monte Christo” - zgromadził on 2,69 mln osób.

Zobacz tabelę


W wigilię także TVP1 był liderem z udziałem 14,25 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 (13,70 proc.), TVN (10,71 proc.) i Polsat (9,71 proc.). Co ciekawe, na ostatnim miejscu znalazła się grająca muzykę disco polo naziemna stacja Polo TV (1,54 proc.).

Zobacz tabelę


Dane telemetryczne pokazują, że 25 i 26 grudnia br. Polacy spędzili przed telewizorem 5 godzin i 15 minut. To o 10 minut mniej niż rok temu.

Zobacz tabelę

Autor:pp

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas