Sylwestrowe zabawy pod gołym niebem transmitowane przez TVP2 iPolsat cieszyły się dużym zainteresowaniem widzów. Imprezę Dwójki zWrocławia śledziło średnio 3,6 mln osób, koncert Polsatu z Warszawyoglądało średnio 3,1 mln widzów. W ostatni wieczór roku największąoglądalność miało jednak "Ranczo" TVP1.
"Sylwester jasny od gwiazd" transmitowany przez TVP2 od 20.40miał średnio 30,48 proc. udziału w grupie 4+ - wynika z danych AGBNielsen Media Research. Natomiast "Sylwestrowa moc przebojów"Polsatu zanotowała udziały na poziomie 25,55 proc. Obie imprezyzgromadziły największą widownię w paśmie 22.40 - 0.30. Dwójkęśledziło wówczas 4,3 mln widzów (34,5 proc. udziału), a Polsat 3,7mln osób (29,6 proc. udziału).
Zobacz tabelęW kulminacyjnym momencie między 23.55 a 0.10 stacje te miałyodpowiednio 40,1 proc.(TVP2) i 30,2 proc. (Polsat) udziału w rynku.Widzowie śledzili także TVP1 (9,37 proc. udziału). Poza peletonem zudziałem 2,65 proc. znalazł się TVN.
Największy udział w rynku 31 grudnia miała Jedynka (23,62 proc.udziału), która nadała między innymi "Ranczo" (5,2 mln widzów;36,24 proc. udziału) i "Szopkę noworoczną" (2,86 mln widzów i 25,6proc. udziału). Druga z 22,52 proc. udziału była Dwójka, która pozasylwestrem z Wrocławia pokazała "Barwy szczęścia" (3,86 mln widzówi 27,17 proc. udziału). Trzecia pozycja z 17,71 proc. dziennegoudziału przypadła Polsatowi, zaś dopiero czwarta TVN (10,25 proc.udziału).
Zobacz tabelę
Pierwszego dnia 2009 roku dużym zainteresowaniem widzów cieszyłysię teleturniej "Jaka to melodia?" ( 7 mln widzów i 42,2 proc.udziału w rynku), seriale "Klan"(6,4 mln) oraz "Plebania" (5,8mln).
Zobacz tabelęZ danych AGB Nielsen Media Research wynika, że pierwszy dzieńnowego roku skłonił do większej konsumpcji telewizji niżjakiekolwiek inne dni wolne. 31 grudnia 2007 roku statystycznyPolak spędził przed telewizorem średnio 5 godzin i 1 minutę (czylio 9 minut krócej niż rok temu), 1 stycznia - 6 godzin i 5 minut (o14 minut dłużej niż rok temu). Porównując rosnący trend konsumpcjitelewizyjnej pierwszego dnia roku przez ostatnie lata, najdłużejstatystyczny Polak oglądał telewizję 1 stycznia 2004 rok (6 godzini 10 minut), najkrócej 1 stycznia 2001 roku (5 godzin i 48minut).
Dane firmy OBOP dotyczące tego okresu tylko na WMEXTRA.