Telewizja2015-06-02
3

„Szkoła” wiosną hitem TVN. Jesienią trzecia seria

Bohaterowie serialu „Szkoła” / fot. TVNBohaterowie serialu „Szkoła” / fot. TVN

Drugi sezon „Szkoły” oglądało 1,06 mln widzów, o 40 tys. więcej niż śledziło premierową serię scripted-docu emitowaną jesienią ub.r. Produkcja dała TVN pozycję lidera oglądalności w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 21,14 mln zł.

 

Druga edycja „Szkoły” na antenie TVN była emitowany w dni powszednie o godz. 15.00, w okresie od 9 lutego do 29 maja 2015 roku. Średnia widownia scripted-docu w tym okresie wyniosła 1,06 mln osób. Przełożyło się to na 15,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 19,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W analizowanym okresie największą widownię zgromadził pierwszy odcinek drugiej serii produkcji, który oglądało 1,48 mln osób.

Trzy topowe odcinki „Szkoły 2”

Zobacz tabelę

Dla porównania, pierwszy sezon „Szkoły”, emitowany jesienią ub.r., oglądało średnio 1,02 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 15,83 proc. i 18,79 proc. udziału. Oznacza to, że paradokument wiosną zyskał 40 tys. widzów (więcej na ten temat).

Z danych wynika, że TVN w paśmie emisji „Szkoły” był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, emitująca wówczas gł. „Wiadomości”, „Pogodę”, magazyn „Okrasa łamie przepisy” i „Wspaniałe stulecie”, co dało jej 13,95 proc. udziału. Dalej z głównych czterech nadawców uplasowały się: Polsat (serial paradokumentalny „Dzień, który zmienił moje życie” i „Wydarzenia”; 12,75 proc.) oraz TVP2 (gł. powtórki seriali; 3,26 proc.).

Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej wiceliderem był Polsat, a dalsze miejsca wśród tzw. „wielkiej czwórki” należały do Jedynki i Dwójki.

Oglądalność paradokumentu na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Wpływy reklamowe podczas emisji paradokumentu wyniosły 21,14 mln zł. Dla porównania jesienny sezon zarobił 5,34 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

- Cieszy nas to, że serial zyskał stałą widownię nie tylko wśród uczniów, ale także nauczycieli i rodziców. Jego siłą jest to, że porusza ważne i kontrowersyjne tematy z którymi borykają się współcześni nastolatkowie. Pokazuje, że szkoła nie tylko uczy, ale także wychowuje i kształtuje charaktery - tłumaczy Krystyna Lasoń, producentka serialu.

Producenci rozpoczęli już pracę nad kolejnym sezonem „Szkoły”. Nowe odcinki na antenę TVN trafią jesienią br.

„Szkoła” to serial scripted-docu, który skupia się na życiu uczniów klas gimnazjalnych i licealnych, a stałymi bohaterami produkcji są nauczyciele, których grają aktorzy z krakowskich teatrów. Paradokument realizowany jest przez krakowski oddział TVN, który wcześniej odpowiadał m.in. za „W11” i „Detektywów”, a obecnie produkuje też „Szpital”.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Szkoła, TVN, scripted-docu

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas