Technologie 2021-04-02
7

Szybkie przelewy Blikiem w IKO. Wystarczy lista kontaktów, dzienny limit tysiąc złotych

Użytkownicy aplikacji IKO prowadzonej przez PKO Bank Polski otrzymali nową funkcję, dzięki której przelewy na telefon Blik będą wygodniejsze. Teraz w aplikacji mobilnej, na liście kontaktów z telefonu zobaczą, komu mogą przekazać w ten sposób pieniądze.

Przelewy na telefon Blik stają się coraz popularniejszym sposobem na przekazywanie pieniędzy. Ich zaletą jest to, że wysyłający przelew nie musi znać numeru konta bankowego odbiorcy. Pieniądze docierają na rachunek bankowy odbiorcy, nawet jeśli nadawca i odbiorca są klientami różnych banków.

Według danych Polskiego Standardu Płatności w 2020 r. klienci banków, które oferują takie rozwiązanie zrealizowali łącznie 44,7 mln transakcji, co stanowiło wzrost o 174 proc. w stosunku do roku 2019.

Czytaj także: Blik z 424 mln transakcji i 7 mln użytkowników w Polsce. Najpopularniejsze zakupy w sieci i przelewy

Blik w kontaktach telefonu

Teraz poinformowano, że użytkownicy aplikacji IKO prowadzonej przez PKO Bank Polski otrzymali nową opcje pozwalającą na wygodniejsze przekazywanie pieniędzy za pośrednictwem systemu Blik.

Jak wyjaśniają partnerzy rozwiązania aby odbierać przelewy użytkownik musi zarejestrować  swój numer w usłudze przelew na telefon Blik, czyli powiązać go ze swoim rachunkiem bankowym – robi to w aplikacji banku.

Informacja trafia do systemu Blik. Dzięki temu, gdy inny użytkownik Blika chce wysłać pieniądze na numer telefonu, jego bank może sprawdzić w systemie, na jaki numer rachunku ma wykonać przelew. Pieniądze trafiają na konto odbiorcy niemal natychmiast – nawet jeśli nadawca przelewu ma konto w innym banku niż jego odbiorca.

Zgodnie z zapowiedzią po uruchomieniu aplikacji mobilnej IKO należy wybrać opcję „Blik”, następnie „Przelew na telefon”. Z książki kontaktów trzeba wybrać osobę, której mają być przekazane pieniądze (za pierwszym razem aplikacja poprosi o dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie) lub po prostu wpisać jej numer telefonu.

Użytkownik wybierając odbiorcę przelewu z listy kontaktów widzi, czy dana osoba również korzysta z tej funkcji i może otrzymać przelew na telefon Blik natychmiast. Dalej po wpisaniu kwoty i tytułu przelewu wystarczy zatwierdzić go PIN-em. Już po chwili odbiorca przelewu będzie miał pieniądze na swoim koncie.

- To kolejna ułatwiająca bankowanie, jednocześnie bezpieczna i wygodna funkcja w aplikacji IKO - podkreśla w komunikacie podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych PKO Banku Polskiego. - Klienci PKO Banku Polskiego są coraz bardziej bezgotówkowi, nie tylko chcą płacić w ten sposób w sklepach stacjonarnych i internetowych, ale także rozliczać się ze znajomymi. Zwłaszcza w dobie pandemii mobilna bankowość i cyfrowe przelewy  ułatwiają bezpieczne funkcjonowanie i pomagają zachować dystans społeczny.

Czytaj także: PKO BP przystępuje do Europejskiej Inicjatywy Płatniczej

Według zapewnień dane o oznaczeniu osób są przetwarzane przez bank tylko w bieżącym celu realizacji usługi. Bank nie ma dostępu do listy kontaktów użytkownika IKO. Dzienny limit przelewów na telefon Blik w aplikacji IKO to 1000 zł, jednorazowo klient może przesłać maksymalnie 500 zł.

Autor: ps

Więcej informacji: Blik, PKO BP, IKO, przelewy, smartfon

KOMENTARZE (7) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas