Technologie2017-03-03
2

T-Mobile Polska ze wzrostem wpływów i liczby abonentów, zmalał zysk

W 2016 roku T-Mobile Polska osiągnął ponad 6,4 mld złotych przychodów, ale wskaźnik EBITDA okazał się o 13,4 procent niższy w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadła liczba kart pre-paid obsługiwanych przez operatora, większa jest za to baza klientów płacących abonament.

Według komunikatu T-Mobile Polska przychody całkowite operatora osiągnęły w IV kwartale ub.r. ponad 1,72 mld zł i były wyższe o 4,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W całym 2016 r. przychody całkowite spółki wyniosły 6,49 mld zł i były wyższe o 0,5 proc. w porównaniu do 2015 r.

W IV kwartale ub.r. skorygowany zysk EBITDA T-Mobile wyniósł 598 mln zł. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła poziom 34,7 proc. zmniejszając się o 1,8 punktu procentowego w porównaniu do czwartego kwartału 2015 roku. Wypracowany przez spółkę skorygowany zysk EBIDTA w ub.r. wyniósł 2,1 mld zł i był niższy o 13,4 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

T-Mobile Polska na koniec grudnia ub.r. obsługiwał ponad 10,63 mln użytkowników. W przypadku segmentu usług przedpłaconych spółka zamknęła rok liczbą 4,02 mln klientów, a niższa o 657 tys. liczba kart SIM w IV kwartale odzwierciedlała trendy rynkowe związane z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji numerów pre-paidowych. W IV kwartale ub.r. liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 70 tysięcy i spółka na koniec roku obsługiwała bazę 6,61 mln abonentów.

- Z satysfakcją możemy powiedzieć, że zakończyliśmy ubiegły rok ze wzrostem bazy abonentów i przychodów. Nasze nowe podejście przynosi już pierwsze efekty, choć wiemy, że to początek drogi i wiele pracy jeszcze przed nami - podkreślił w komunikacie Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. - Inwestycje w rozbudowę sieci LTE oraz dbałość o najwyższą jakość oferowanych usług przyczyniły się do uzyskania przez T-Mobile certyfikatu najlepszej sieci trzeci rok z rzędu. Cieszymy się, że coraz więcej klientów docenia nasze starania, bo to potwierdza, że idziemy w dobrym kierunku - dodał.

T-Mobile Polska zaznacza, że w ub.r. zwiększył swoją aktywność promocyjną oraz reklamową. Udział wydatków reklamowych spółki na tle branży telekomunikacyjnej zwiększył się z ok. 18 proc. w 2015 r. do ok. 24 proc. w ub.r.

Autor:ps

Więcej informacji:T-Mobile, liczba klientów

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas