Technologie 2011-12-12
1

T-Mobile weryfikuje użytkowników po głosie

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile, uruchomił usługę głosowej weryfikacji użytkownika na potrzeby wewnętrznego systemu automatycznego resetu haseł dostępowych w sieci wewnętrznej. Całodobowa dostępność usługi ma oszczędzać czas klientów oraz ułatwiać codzienną pracę pracownikom biur i sklepów operatora.

Sieć T-Mobile skorzystała z rozwiązania "Nuance Vocal Password" firmy Nuance Communications, dostawcy rozwiązań opartych o technologię rozpoznawania mowy i biometrii głosowej. Wdrożenie zostało przeprowadzone przez Algotech - polskiego partnera firmy Nuance Communications.

Zastosowane rozwiązanie "Nuance Vocal Password" pozwala na automatyczną i zdalną weryfikację tożsamości użytkownika na podstawie unikalnych cech jego głosu. Oprogramowanie sprawdza, czy dana osoba rzeczywiście jest tą, za którą się podaje, porównując jej głos w trakcie wypowiedzi z zachowanym wcześniej wzorcem głosu, uzyskanym w trakcie jednorazowej rejestracji.

Nie ma tutaj konieczności zadawania pytań dotyczących danych osobowych związanych z użytkownikiem, weryfikowanych dotychczas w trakcie procedur bezpieczeństwa i wymagających kontaktu z "żywym" konsultantem.

Operacja jest dokonywana w całości automatycznie, możliwa do przeprowadzenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a czas procedury resetu hasła skrócił się do ok. 20 sekund, co oszczędza użytkowników, a także pracowników wsparcia informatycznego firmy.

Autor: km

Więcej informacji: T-Mobile

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas