Reklama2018-06-20
4

TalentMedia testuje platformę TalentTube do realizacji kampanii content marketingowych z youtuberami

Lidija VukićLidija Vukić

Sieć partnerska TalentMedia udostępniła testowo platformę TalentTube, która ma ułatwiać realizację kampanii content marketingowych z udziałem mniej popularnych youtuberów. Platforma - stanowiąca pierwsze takie rozwiązanie w Europie - na razie została uruchomiona w Polsce, trafi także do innych krajów z naszego regionu.

TalentTube będzie współpracować z autorami kanałów youtube’owych mających minimum tysiąc subskrybentów. Według danych Paladin Software w Polsce działa ok. 14 tys. takich kanałów. Przedstawiciele TalentMedia podkreślają, że obecnie tylko 5-7 proc. z nich - te najpopularniejsze - realizują kampanie content marketingowe we współpracy z sieciami partnerskimi, domami mediowymi i samymi reklamodawcami.

Nowa platforma będzie skierowana przede wszystkim do marketerów chcących promować się we współpracy z twórcami mniej popularnych, niszowych kanałów, tzw. mikroinfluencerami.

Jak będzie działać TalentTube?

- Cały mechanizm platformy został tak skonstruowany, by marki, agencje lub domy mediowe mogły precyzyjnie pozyskać pożądaną ilość wyświetleń w ramach zdefiniowanej przez siebie grupy docelowej. Rozliczenie nastąpi wyłącznie za zrealizowaną i zweryfikowaną liczbę wyświetleń treści. Szacujemy, że za każdy milion wyświetleń i średnio cztery miliony minut uwagi konsumentów marka będzie płacić około dwa razy mniej niż w dedykowanych kampaniach branded content. Będzie to również stawka prawie o połowę niższa niż średnia w kampanii TrueView dla spotu 30-sekundowego - opisuje Lidija Vukić, szefowa TalentTube.

TalentMedia zapewnia, że nowa platforma będzie współpracowała z autorami kanałów, na których regularnie pojawiają się bezpieczne, niekontrowersyjne treści. Będzie też działał z dwustopniowym system weryfikacji materiałów tworzonych w ramach kampanii.

- Mamy świadomość, że nasz projekt to zupełnie nowa jakość w obszarze branded content. Z jednej strony przed tysiącami polskich twórców po raz pierwszy pojawia się szansa na współpracę z markami i autentyczna możliwość monetyzacji treści. Natomiast z punktu widzenia marek to absolutny przełom w dostępności do małych i średnich influencerów na YouTube. Bardzo często to właśnie oni są prawdziwymi liderami opinii i mają realny wpływ na swoją widownię - podkreśla Lidija Vukić.

W najbliższym okresie TalentTube będzie oferować rozwiązania reklamowe z zakresu branded content. - Czyli lokowanie przez twórców produktów i usług klientów bezpośrednio w publikowanych przez nich treściach - opisuje szefowa platformy. - Branded content jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy na YouTube w Polsce. Co wynika m.in. z faktu, że dużo internautów korzysta z adblocka i trudno do nich dotrzeć z przekazem w tradycyjnym formacie reklamowym.  Poza tym na start zaproponujemy firmom atrakcyjne promocje cenowe. Wierzymy, że to zachęci do współpracy również te marki, które dysponują mniejszym budżetem lub dotychczas nie współpracowały z youtuberami z tak zwanego long tail - dodaje.

- TalentTube to pierwsza tego typu inicjatywa w Europie. Na rynku amerykańskim funkcjonuje ameBit, który również proponuje lokowania na YouTube, jednak jest wyłącznie tablicą ogłoszeniową bez jakiegokolwiek algorytmu - tłumaczy Krystian Botko, CEO TalentMedia. - Tymczasem TalentTube to dość złożony algorytm, który kalkuluje wynagrodzenie dla twórców uwzględniając kilka kryteriów: średnią liczbę wyświetleń, kategorię tematyczną treści oraz zaangażowanie odbiorców pod filmem reklamowym. Na poziomie interfejsu nasze rozwiązanie to również swoista tablica ogłoszeń, która w jednym miejscu łączy popyt na wideo branded content z tysiącami twórców, którzy codziennie publikują filmy wokół setek różnych pasji - opisuje Botko.

Testy w Polsce, potem start w innych krajach

Platforma została właśnie uruchomiona w wersji testowej w Polsce. Na starcie udostępnia podstawowe funkcjonalności dla twórców wideo: możliwość wybierania i rozliczania kampanii, wkrótce zostanie uruchomiony moduł dla marek pozwalający na zautomatyzowane zamawianie usług.

Zespół TalentTube zamierza pozyskać z rynku opinie i sugestie, na podstawie których będą wprowadzone dodatkowe funkcjonalności, również z zakresu grywalizacji i z wykorzystaniem technologii blockchain

- Wykorzystujemy bardzo zaawansowany i precyzyjny algorytm bazując na informacjach podanych przez markę w briefie i danych podanych przez twórcę przy zakładaniu profilu. Zadaniem platformy jest odpowiednie połączenie obu podmiotów w celu zrealizowania efektywnej kampanii. Będziemy także przeprowadzać dwustopniową moderację, w tym potwierdzać podane przez twórcę dane i parametry. Więcej szczegółów technicznych nie możemy niestety zdradzić - tłumaczy Lidija Vukić. - Twórcy dostaną informacje niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia kampanii i już na starcie będą wiedzieli jakich szacunkowych zarobków mogą się spodziewać - zaznacza.

W ciągu dwóch miesięcy spółka planuje uruchomienie platformy także w Bułgarii, a potem - w kolejnych krajach Europy Środkowej i Wschodniej. - Do końca roku szacujemy, że na platformie będzie zarejestrowanych około 10-20 proc. z 14 tys. kanałów mających minimum 1000 subskrypcji. To jest też liczba kanałów, która nie jest związana żadną siecią. Z kolei liczbę kanałów związanych z sieciami partnerskimi szacujemy na ok. 1 tys. - tak Lidija Vukić przedstawia plany rozwoju usługi w Polsce.

TalentMedia od roku należy do Mediacapu

Sieć partnerska TalentMedia współpracuje z ok. 90 kanałami youtube’owymi (m.in. Cyber Marian, Zuzanna Borucka, JDabrowski, Agnieszka Grzelak, Grupa Spryciarze.pl, Kabaret Czwarta Fala czy Śmiechawa TV), które mają łącznie 22 mln subskrybentów i notują miesięcznie ponad 100 mln odtworzeń ich wideo. Firma realizuje projekty marketingowe dla takich firm i marek jak m.in. Tymbark, Virgin Mobile, Obi i Hasbro.

W marcu ub.r. 51 proc. udziałów w TalentMedia nabyła grupa marketingowa Mediacap. W ub.r. TalentMedia zanotowała 10 mln zł wpływów, dwa razy więcej niż rok wcześniej.

W pierwszym kwartale br. łączne wpływy TalentMedia, Opinie.pl i Plastream (wszystkie te platformy należą do Mediacapu) wyniosły 4,5 mln zł, po wzroście w skali roku o 27 proc. w ujęciu proforma. Mediacap w raporcie finansowym zaznaczył, że w całym br. Opinie.pl i TalentMedia mają osiągnąć znaczące zyski.

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas