Drugi sezon emitowanego w TVP 2 serialu "Tancerze" oglądało więcej widzów niż nadawaną wiosną premierową serię produkcji. W czasie emisji serialu Dwójka przegrywała z Polsatem i TVN-em, ale udało jej się pokonać Jedynkę. Kanał planuje kontynuację serialu.
Średnia widownia drugiej edycji "Tancerzy" wyniosła 2,18 mln widzów, dając stacji 17,19 proc. udziału w grupie 4+ i 18,41 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, pierwsza serię nadawaną w kwietniu i maju br. w soboty o 20.00, oglądało 1,6 mln osób, a udział TVP 2 wynosił odpowiednio tylko 12,3 proc. i 13,1 proc.
Serial podniósł widownię Dwójki w czwartkowym paśmie między 21.40 a 22.25, bowiem w analogicznym okresie ub.r. kanał oglądało wtedy 2,02 mln widzów przy udziale wynoszącym 16,06 proc. w 4+ i 17,88 proc. w 16-49.
W czasie emisji drugiej serii "Tancerzy" Dwójka zajmowała trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderami pasma były Polsat i TVN, które miały wtedy identyczny udział w rynku - 17,94 proc. Oba kanały emitowały w tym czasie filmy fabularne. Gorzej od TVP 2 wypadła natomiast TVP 1 (14,13 proc.; "Sprawa dla reportera", "Zagubieni").
Dane telemetryczne pokazują, że serial oglądały głównie kobiety, widzowie między 25. a 29. rokiem życia i po 35. roku życia, mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Wpływy z reklam nadawanych przy drugiej serii "Tancerzy" wyniosły 7,3 mln zł (dane cennikowe, nie zawierają bez rabatów).
Dwójka jest zadowolona z wyników oglądalności serialu i planuje nakręcenie dwóch kolejnych sezonów - każdy z nich liczyć będzie po 13 odcinków. Zdjęcia do premierowych epizodów, które nadawane będą wiosną i jesienią 2010 roku, ruszają w styczniu.
Widownia "Tancerzy" odcinek po odcinku
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Profil widowni "Tancerzy"