Prasa2014-07-25
0

„Tele Max” i „Super TV” z wysoką sprzedażą wśród dwutygodników telewizyjnych

W kwietniu br. najchętniej kupowanym dwutygodnikiem telewizyjnym był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Wysoką sprzedażą pochwalić się mogły magazyny „Tele Max” i „Super TV”, które do niedawna były tygodnikami.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2014 roku wyniosła 381 694 egz. Była ona o 0,35 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2013 roku.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie miał on wynik na poziomie 210 210 egz., po spadku o 3,80 proc.

Na podium uplasował się jeszcze „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 208 256 egz. Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca, 192 854 egz.). Oba tytuły do przełomu marca i kwietnia br. były tygodnikami.

„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca br., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia br. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).

Warto dodać, iż w kwietniu ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Tele Maxa” wyniosła 173 811 egz., a „Super TV” – 192 854 egz. Z kolei w I kwartale br. wyniki obu magazynów to odpowiednio 163 762 egz. i 144 145 egz. (zobacz te dane).

Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w kwietniu br. na poziomie 61 819 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 7,42 proc.

Zobacz tabelę

*- wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”


W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 6,27 proc.) pochwalić się mógł „Tele Max” (marcowe dane tego pisma dotyczą wydania z 31 marca br.) Jedyny spadek w tym ujęciu zanotował magazyn „TV 14” - było to 5,26 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas