Prasa2015-06-03
2

„Tele Świat” liderem dwutygodników TV. „Ekran TV” stracił najwięcej

W lutym br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, w tym „Tele Max” i „Super TV”, które rok wcześniej były jeszcze tygodnikami. Najwięcej stracił „Ekran TV”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2015 roku wyniosła 348 386 egz. Była ona o 9,73 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 198 890 egz., po spadku o 0,80 proc.

Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 158 897 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 159 505 egz.

Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w lutym br. wynoszącym 139 316 egz. W lutym 2014 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 143 459 egz.

„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca ub.r., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia ub.r. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).

Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w lutym 2015 roku na poziomie 53 572 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 13,18 proc.

Zobacz tabelę


W lutym 2015 roku w porównaniu do stycznia 2015 roku wszystkie tytuły zanotowały delikatne spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „Super TV” - było to 4,17 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas