Prasa2015-02-19
1

„Tele Świat” na czele dwutygodników telewizyjnych. „Tele Max” i „Super TV” z wyższą sprzedażą

W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały za to „Tele Max” i „Super TV”, które rok wcześniej były tygodnikami.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2014 roku wyniosła 330 572 egz. Była ona o 10,03 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2013 roku.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 183 545 egz., po spadku o 3,43 proc.

Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 157 209 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 155 047 egz.

Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w listopadzie ub.r. wynoszącym 141 027 egz. W listopadzie 2013 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 137 639 egz.

„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca ub.r., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia ub.r. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).

Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w listopadzie 2014 roku na poziomie 52 771 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 11,80 proc.

Zobacz tabelę

W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku wszystkie tytuły zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu zyskał „Ekran TV” - było to 7,86 proc.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas