Prasa2015-03-30
1

„Tele Świat” na czele sprzedaży w 2014 roku. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie w dwutygodniki

W 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jedynie „Tele Max” i „Super TV”, będące rok wcześniej tygodnikami.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 349 951 egz. Była ona o 6,74 proc. mniejsza niż w 2013 roku.

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 194 970 egz., po spadku o 4,35 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w okresie od 31 marca (wtedy stał się dwutygodnikiem) do końca 2014 roku wyniósł 165 743 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 161 812 egz.

Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od 7 kwietnia do końca ub.r. wynoszącym 142 845 egz. W 2013 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 142 845 egz.

„Telemax” i „Super TV” zmieniając częstotliwość wydawniczą zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).

Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w ub.r. na poziomie 56 748 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 13,65 proc.

Zobacz tabelę

* - wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”

W grudniu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem grudnia 2013 roku zmniejszył się o 11,90 proc. do poziomu 383 190 egz. Drugie miejsce zajął magazyn „TV 14” (233 141 egz.; wzrost o 0,30 proc. - jedyny w zestawieniu).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Ekran TV” - było to 12,46 proc. do 63 867 egz.

Zobacz tabelę

* - wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas