Prasa2011-05-16
5

“Tele Tydzień”, “Fakt” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa

“Tele Tydzień” pozostaje najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce. Wśród dzienników wygrywa “Fakt”, a wśród miesięczników - “Twój Styl” - wynika z badania PBC General. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od października 2010 roku do marca br. najpopularniejszym dziennikiem był “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on czytelnictwo na poziomie 13,76 proc. minimalnie wyprzedzając “Gazetę Wyborczą” (Agora SA) czytaną przez 13,67 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,44 proc.) i bezpłatne “Metro” (6,21 proc.).
 

>>> Nowi liderzy czytelnictwa prasy w Małopolsce, Wielkopolsce i Łódzkiem

Zobacz tabelę


Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,61 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,53 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,87 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,01 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników. 

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,88 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,85 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 15,15 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,81 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

>>> Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień”

Zobacz tabelę


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,44 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 10,66 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,00 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich. 

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,24 proc. respondentów. 

Zobacz tabelę

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2010 roku do marca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 211 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “7 Dni” (listopad 2010: marzec 2011; próba 4001), “Teraz Opole” (październik: grudzień 2010; próba 12 196), “Film” (październik: grudzień 2010; próba 12 196), “Tak Mieszkam” (styczeń: marzec 2011; próba 12 015). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od października 2010 do stycznia 2011 (próba 16 106), a w lutym i marcu 2011 był badany jako dwumiesięcznik (próba 8105).

Autor:pp

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas