Prasa2011-06-15
5

“Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa

Najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce pozostaje “Tele Tydzień”, drugie miejsce zajmuje zaś “Życie na Gorąco”. Oba te pisma są tygodnikami. Kto lideruje wśród miesięczników i dzienników? Raport Wirtualnemedia.pl.

W okresie od listopada 2010 roku do kwietnia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) – wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,80 proc. minimalnie wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,77 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,35 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,91 proc.).

Zobacz tabelę


Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,59 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,61 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,69 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,89 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników. 

Zobacz tabelę

 

Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,89 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,79 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,89 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,89 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.

Zobacz tabelę

 

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,33 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 10,27 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska). 

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,12 proc. respondentów. 

Zobacz tabelę

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 325 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
 
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Teraz Opole” (listopad: grudzień 2010; próba 16 311), “Film” (listopad: grudzień 2010; próba 16 311), “Cars” (listopad 2010: marzec 2011; próba 4 115), “Tak Mieszkam” (styczeń: kwiecień 2011; próba 8 014). “Bravo Girl” było badane w okresie od listopada 2010 do marca 2011 jako dwutygodnik (próba 20 210), a w kwietniu br. jako miesięcznik (próba 4 115). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od listopada 2010 do stycznia 2011 (próba 12 105) jako miesięcznik, a od lutego do kwietnia 2011 jako dwumiesięcznik (próba 12 220).

Autor:pp

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas