Prasa2011-01-18
3

“Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” najchętniej czytane

Najwyższym czytelnictwem wśród tytułów prasowych w Polsce cieszą się tygodniki “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco”, dalej plasuje się dwutygodnik “Przyjaciółka”. Liderem wśród dzienników jest “Gazeta Wyborcza”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa “Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 13,80 proc. w kategorii dzienników wyprzedziła tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,62 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,46 proc.) oraz “Super Express” (6,29 proc.).

 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,93 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,67 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,95 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,27 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,56 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,29 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,88 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,78 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 11,43 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,66 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich. 

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,66 proc. respondentów. 

Zobacz tabelę


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2010 roku na losowej próbie 24 280 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (czerwiec: wrzesień 2010; próba 8020), “7 Dni” (listopad 2010; próba 20 261), “Pani Domu” (czerwiec 2010; próba 20 274), “Magazyn Futbol” (sierpień: listopad 2010; próba 8094).

Autor:pp

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas