Reklama2010-09-22
0

„Tele Tydzień” w dół, „Wprost” i „Viva!” mocno w górę

W sierpniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam prawie 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy reklamowe „Wprost” i „Viva!”, a jako jedyny z czołówki minimalny spadek zanotował „Tele Tydzień”.

Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich magazynów w sierpniu br. wyniosły prawie 139 mln zł, czyli o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu Wirtualnemedia.pl. To pierwszy wzrost tych przychodów w bieżącym roku – w lipcu magazyny zarobiły z reklam o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat), a w całym I półroczu – o 0,55 proc. mniej (więcej na ten temat).

Liderem wśród magazynów pod względem cennikowych wpływów reklamowych pozostał w minionym miesiącu „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), ale zarobił o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Z drugiej strony przychody reklamowe „Wprost” (AWR „Wprost”) „na papierze” zwiększyły się w skali roku o 72,6 proc., a w przypadku „Vivy!” (Edipresse Polska) taki wzrost wyniósł 46,4 proc.

Natomiast „Claudia” (G+J Polska) cennikowo zarobiła z reklam o 27,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) – o 18,3 proc.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas