Telewizja 2024-02-28
2

Właściciel Play i UPC Polska największym udziałowcem Tele2

Firma inwestycyjna Kinnevik sprzedała 19,8 proc. udziałów szwedzkiego operatora Tele2 francuskiej Iliad Group. Ta sama firma jest właścicielem operatorów Free we Francji, Iliad we Włoszech oraz Play i UPC Polska w naszym kraju.

Transakcja o wartości 13 mld koron szwedzkich (około 1,1 mld euro) została dokonana za pośrednictwem Freya Investment, przez Iliad i NJJ Holding. Wymaga jeszcze zatwierdzona przez organy regulacyjne. Jeśli tak się stanie, to francuska grupa stanie się największym udziałowcem Tele2.

 - Iliad i Tele2 mają ze sobą dużo wspólnego. Wierzymy w siłę innowacji i ducha przedsiębiorczości. Nasza branża jest wymagająca. Dlatego mamy wielki szacunek dla tego, co osiągnęli akcjonariusze, kierownictwo i pracownicy Tele2. Cieszymy się, że Kinnevik wybrał Freyę na nowego akcjonariusza Tele2. Z niecierpliwością czekamy na kolejne lata rozwoju tego operatora z naszym udziałem - stwierdził Thomas Reynaud, dyrektor zarządzający Grupy Iliad i Freya.

Od 2000 roku Tele2 działał jako niezależny operator telekomunikacyjny na polskim rynku. Oferował m.in. bezprzewodowy dostęp do internetu, był też operatorem wirtualnym. W naszym kraju z usług firmy pochodzącej ze Szwecji korzystało ponad milion klientów. W 2008 roku za 34,1 mln euro Tele2 Polska kupiła Netia.

Fuzja Play i UPC Polska

W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. Dało to firmie pozycję szóstego największego operatora telekomunikacyjnego w Europie. W kwietniu 2022 roku sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. 31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska.

Doszło do zmiany pakietów telewizyjnych i zamknięcia wielu salonów operatora kablowego. Niektóre działają jako punkty Play. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło kilkanaście skarg od klientów niezadowolonych z połączenia. Narzekają m.in. na gorszą jakość usług internetowych czy telewizyjnych. Firma twierdzi, że od fuzji nie odnotowuje więcej skarg klientów m.in. na infolinii.

Autor: ag

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas