W lipcu 2015 roku nowym liderem oglądalności wśród programów informacyjnych został „Teleexpress”, który zanotował największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciły „Wiadomości”, które przed rokiem zajmowały miejsce pierwsze.
„Teleexpress” TVP1 w lipcu 2015 roku oglądało średnio 2,94 mln widzów, co zapewniło stacji 35,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 18,34 proc. widzów, czyli 455 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 31,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Był to największy wzrost w zestawieniu, a dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca trzeciego.
Na drugą pozycję spadły „Wiadomości” TVP1. Widownia tego dziennika poszła w dół najbardziej w zestawieniu, bowiem o 7,01 proc. (194 tys. osób) do 2,58 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zmniejszył się z 25,53 proc. do 23,57 proc.
Natomiast ostatnie miejsce podium przypadło „Faktom” TVN, które przed rokiem zajmowały miejsce drugie. Ich oglądalność w lipcu 2015 roku zmniejszyła się o 5,57 proc. (142 tys. widzów) i wyniosła 2,41 mln osób. Z kolei udział „Faktów” w TVN wyniósł 24,25 proc. (rok wcześniej było to 26,06 proc.).
Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” na antenie TVN24 Biznes i Świat w zeszłym miesiącu wyniosła 102 tys. widzów, co przełożyło się na 1,02 proc. udziału. Łącznie „Fakty” w lipcu br. na dwóch kanałach oglądało więc 2,51 mln widzów. Było to o 4,67 proc. mniej, niż w lipcu ub.r.
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 1,61 mln osób, po wzroście o 1,44 proc. Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2, gdzie jego oglądalność w lipcu br. wyniosła odpowiednio 124 tys. widzów (1,28 proc. udziału) oraz 37 tys. widzów (0,39 proc. udziału). Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w zeszłym miesiącu oglądało 1,77 mln widzów, czyli niemal tyle samo, ile przed rokiem.
Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł do góry o 2,52 proc. do 1,27 mln widzów.
Zobacz tabelę
- 1
- 2