Tegoroczna ceremonia rozdania Telekamer "Tele Tygodnia", któratransmitowana była tradycyjnie na antenie Dwójki, przyciągnęłaprzed ekrany średnio 6,6 mln widzów przy udziale na poziomie 38,96proc. To najsłabszy wynik oglądalności tej imprezy w ciąguostatnich ośmiu lat.
Większą widownię miała druga część tegorocznej gali, którąoglądało 7,2 mln osób dając stacji 42,99 proc. udziału. Pierwszaczęść ceremonii przyciągnęła 6 mln oglądających i 35,05 proc.udziału - wynika z danych instytutu AGB Nielsen Media Research.
Zobacz tabelęPodczas transmisji z rozdania Telekamer TVP 2 bezapelacyjniebyła liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat,który w tym czasie emitował film "Szklana pułapka" - jegooglądalność wyniosła 2,9 mln widzów. Dalej uplasowały się: TVN("Uwaga!", "Na Wspólnej", "W11 - wydział śledczy" i "Detektyw Monk"; 2,67 mln) i TVP 1 ("Sport", "Pogoda", "Gra miłości i przypadku","Tylko dla twoich oczu"; 1,7 mln).
Zobacz tabelę<Przeczytaj, kto triumfował na gali Telekamery2009>
Pomimo sporej przewagi Dwójki nad konkurencją, tegoroczna galacieszyła się najmniejszą popularnością od 2002 roku. Najwięcejwidzów w ciągu ostatnich ośmiu lat zgromadziła ceremonia rozdaniaTelekamer w 2006 roku, którą obejrzało 9,13 mln osób.
Zobacz tabelęZ danych telemetrycznych wynika, że na reklamach nadawanychwokół tegorocznej gali TVP 2 zarobiła 1,6 mln zł (dane cennikowenetto bez rabatów). Transmisja z ceremonii przyciągnęła przedtelewizory głównie kobiety, widzów powyżej 45. roku życia orazmieszkańców wsi, średnich oraz małych miast.
Zobacz tabelę