Reklama2012-01-09
5

Telekomy w telewizji: PTC 20 proc. więcej, Polkomtel 25 proc. mniej

Polska Telefonia Cyfrowa w ub.r. na reklamę w telewizji cennikowo przeznaczyła jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Za to wydatki Polkomtela w tym zakresie spadły o jedną czwartą.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że po prawie pół miliona złotych cennikowo na reklamę telewizyjną wydali w 2011 roku trzej operatorzy telefoniczni: PTK Centertel (Orange), Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile, a wcześniej Orange) i Polkomtel (Plus). PTK Centertel przeznaczył na to 6,1 proc. więcej niż w 2010 roku, PTC - 20,6 proc. więcej, natomiast Polkomtel - 24,6 proc. mniej.

>>> TVN i Polsat więcej, TVP mniej - ile telewizje zarobiły w 2011 z reklam (TOP15)

W przypadku PTC wzrost wydatków na reklamę telewizyjną jest związany z przeprowadzoną latem kampanią wspierającą rebranding Ery na T-Mobile. W głównym, półtoraminutowym spocie wizerunkowym wystąpił Jan Nowicki (obejrzyj tę reklamę), a motywem przewodnim wszystkich reklam były magentowe bańki mydlane (zobacz jeden z tych spotów). Budżet całej akcji - oprócz reklam we wszystkich mediach obejmującej modyfikację materiałów firmowych i wystroju punktów sprzedaży - wyniósł ok. 100 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Najlepiej w Play, najgorzej w Orange - jak klienci oceniają sieci komórkowe?

Z kolei zmniejszenie telewizyjnego budżetu reklamowego Polkomtela można wiązać z prowadzonym przez większość ub.r. procesem sprzedaży firmy, którą ostatecznie kupił Zygmunt Solorz-Żak, całą transakcję finalizując w listopadzie (więcej o tym). Przy czym już w maju ub.r. operator skonsolidował wszystkie swoje marki wokół Plusa, czemu towarzyszyło wprowadzenie nowych formatów reklamowych (zobacz pierwsze z tych spotów).

P4, operator sieci Play, cennikowo wydał na reklamę w telewizji o 3,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Przypomnijmy, że w drugiej połowie roku najczęściej w jego reklamach pojawiał się Kuba Wojewódzki, twarz promocji „Testuj smartfona”. Natomiast Telekomunikację Polską reklamy telewizyjne - przede wszystkim z udziałem Serca i Rozumu - kosztowały o 6,7 proc. mniej niż w 2010 roku.

Zobacz tabelę


 

Autor:TW

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas