Telewizja2010-12-16
2

Telewizja na kartę HD już w salonach TP, wspólna oferta na koniec I kw. 2011

Grupa TP wprowadziła do sprzedaży w swoich salonach usługę Telewizja na kartę HD należącą do Grupy TVN, a platforma N w swoim serwisie WWW od nowego roku zacznie oferować internet Orange Free. To pierwsze efekty umowy o współpracy podpisanej między obiema koncernami medialnymi w październiku.

Przypieczętowaniem pierwszego aktu współpracy było odsłonięcie przez prezesów TVN i TP loga N umieszczonego na flagowym salonie Orange przy warszawskim placu Konstytucji. - Start sprzedaży Telewizji na Kartę HD w salonach TP i Orange, a także dystrybucja przez telewizję n mobilnego internetu Orange Free, to pierwszy krok, który wypełnia treścią naszą umowę z Grupą TVN. To też przedsmak naszych kolejnych wspólnych ofert, nad którymi już pracujemy. Jestem przekonany, że nasza współpraca stworzy nową jakość na rynku płatnej telewizji i internetu - powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

W zestawie startowym TNK HD, który można już kupić w ponad 250 salonach TP i Orange, znajduje się dekoder HD z wbudowanym tunerem naziemnej telewizji cyfrowej oraz karta umożliwiająca odbiór pakietów: Domowego HD i Domowego HD Premium przez trzy miesiące od dnia aktywacji. Dla klientów kupujących TNK HD w salonach TP i Orange przygotowano specjalną promocję. Jeśli zdecydują się na usługę jeszcze w grudniu, otrzymają dodatkowe dwa miesiące dostępu do pełnej oferty bez opłat. Ci, którzy zdecydują się skorzystać z oferty w styczniu, otrzymają w prezencie jeden dodatkowy miesiąc.

Z kolei od stycznia na stronie www.n.pl będzie można kupić mobilny dostęp do internetu Orange Free, który daje możliwość łączenia się z siecią we wszystkich technologiach (UMTS, HSPA, HSDPA i CDMA).

- Pracujemy nad kolejnymi wspólnymi ofertami - powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Maciej Witucki. - Do końca I kwartału wdrożymy wspólnie pełną ofertę - dodał. W jej ramach pakiety N mają się pojawić w usłudze IPTV Telekomunikacji Polskiej (wtedy też zadebiutują w niej kanały HD). Oferta N ma też docelowo zastąpić obecną telewizyjną ofertę satelitarną TP.

Po podpisaniu umowy o partnerstwie TVN i TPSA informowały, iż liczą, że przyniesie ona korzyści na poziomie przychodów, jak i synergie kosztowe. Firmy oceniają, że umowa przyniesie 100 mln zł na poziomie EBITDA w ciągu pięciu lat każdej z nich.

W pierwszych trzech kwartałach 2010 roku TPSA miała 111 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 1,030 mld zł zysku rok wcześniej, przy przychodach wynoszących odpowiednio 11,758 mld zł wobec 12,555 mld zł. W tym samym okresie TVN miał 26,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto (rok wcześniej 178,16 mln zł), a jego przychody wyniosły 1740,36 mln zł (1443,01 mln zł).

W październiku br. TP przekroczyła liczbę pół miliona abonentów swojej usługi telewizyjnej. Z kolei platforma N na koniec września br. miała 739 tys. abonentów, Telewizja na kartę – 279 tys. aktywnych użytkowników, zaś z Telewizji na kartę HD, wprowadzonej w maju br., korzystało zaledwie 10 tys. klientów.

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:Telewizja na kartę HD, salon TP

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas