Reklama2021-12-12
9

Polsat od przyszłego roku poszerzy grupę rozliczeniową z 16-49 na 16-59

Polsat Media - biuro reklamy Telewizji Polsat - wraz z początkiem przyszłego roku poszerzy grupę rozliczeniową z 16-49 na 16-59 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Osoby ze starszych grup wiekowych pozostają dłużej czynne zawodowo, są aktywnymi i atrakcyjnymi konsumentami - mówi nam Marcin Szaniawski, marketing & pr director biura reklamy Telewizji Polsat.

Od początku pomiarów telemetrycznych w Polsce Telewizja Polsat (tak jak wszyscy nadawcy w naszym kraju) do rozliczeń z reklamodawcami stosowała grupę 16-49.

Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, od początku 2022 roku biuro reklamowe nadawcy będzie się posługiwać nową grupą docelową - 16-59, czyli zacznie uwzględniać także widzów między 50 a 59 rokiem życia.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Zmiana obejmie wszystkie kanały należące do Telewizji Polsat.

- Od 1 stycznia 2022 roku biuro reklamy Polsat Media zmieni dotychczasową grupę rozliczeniową A16-49, wprowadzając grupę A16-59 w głównym Polsacie oraz we wszystkich kanałach tematycznych. Osoby ze starszych grup wiekowych pozostają dłużej czynne zawodowo, są aktywnymi i atrakcyjnymi konsumentami. Z tej perspektywy zmiana grupy rozliczeniowej z A16-49 na A16-59 jest w pełni uzasadniona - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Szaniawski, marketing & pr director biura reklamy Telewizji Polsat.

Będzie to identyczna grupa rozliczeniowa, jaką od lutego 2014 roku posługuje się biuro reklamy Telewizji Polskiej.

Udziały czołowych stacji Telewizji Polsat w grupie 16-59 zbliżone względem 16-49, ale widownia o połowę wyższa

Główne kanały Telewizji Polsat posiadają zbliżone udziały w grupach wiekowych 16-49 i 16-59, ale widownia jest wyższa o około połowę. Polsat w pierwszym półroczu w 16-49 miał 9,12 proc. udziału i średni AMR na poziomie 201 tys. osób, a w grupie 16-59 było to odpowiednio 9,13 proc. i 300 tys.

W przypadku Czwórki było to odpowiednio 2,95 proc. i 65 tys. w 16-49 i 3,32 proc. i 109 tys. w 16-59, Polsat News - 1,54 proc. i 34 tys. w 16-49 i 1,61 proc. i 53 tys. w 16-59, TV6 - 1,51 proc. i 33 tys. w 16-49 i 1,59 proc. i 52 tys. w 16-59, Polsat 2 - 1,46 proc. i 32 tys. w 16-49 i 1,42 proc. i 47 tys. w 16-59, a Super Polsat - 1,33 proc. i 29 tys. w 16-49 i 1,29 proc. i 42 tys. w 16-59

Koszty ramówek i rebrandingu obniżyły zysk mediów Grupy Polsat Plus, osiągnięto synergie z Interią

W minionym kwartale pion mediowy Grupy Polsat Plus zanotował wzrost przychodów o 4 proc. do 500 mln zł i spadek zysku EBITDA o 13 proc. do 118 mln zł. Wpływy z reklam telewizyjnych zwiększyły się znacznie mocniej niż średnia rynkowa, w całym br. firma spodziewa się dwucyfrowej dynamiki. - To już piąty kwartał działalności Interii w naszej Grupie. Zrealizowaliśmy zapowiadane synergie - podkreśla Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas