Telewizja2015-09-09
14

Telewizja Polska chce uregulować aktywność dziennikarzy w internecie

Telewizja Polska pracuje nad zmianami Zasad Etyki Dziennikarskiej. Mają się w nim znaleźć zapisy dotyczące aktywności dziennikarzy w internecie i udziału pracowników TVP w reklamach i projektach komercyjnych.

O zmianach w dokumencie Zasady Etyki Dziennikarskiej prezes Janusz Daszczyński rozmawiał w poniedziałek z członkami Komisji Etyki TVP. Komisja przedstawiła pisemne stanowisko w sprawie aktywności dziennikarzy pracujących dla TVP w internecie (chodzi o strony internetowe, blogi oraz takie media społecznościowe jak Facebook, Twitter czy Instagram). Podjęto również temat jednoznacznego uregulowania udziału osób związanych z TVP w reklamie i innych przedsięwzięciach komercyjnych.

Komisja zaproponuje konkretne zapisy, które mają znaleźć się w dokumencie. Po konsultacjach przedłoży je zarządowi spółki. Prezes Daszczyński zadeklarował, że zajmie się tymi zagadnieniami w pierwszej kolejności, bo propozycje Komisji Etyki są zbieżne z bliską mu wizją dziennikarstwa w telewizji publicznej.

Zbiór regulacji dotyczących aktywności dziennikarzy w mediach społecznościowych w 2012 roku wprowadziła Grupa TVN. Natomiast Telewizja Polsat wówczas informowała, że nie ma potrzeby regulowania tej kwestii.

Autor:pp

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas