Telewizja2015-08-12
2

Telewizja Polska najpopularniejsza w lipcu, ale zyskała tylko Grupa Polsat

Telewizja Polska w lipcu br. zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów na rynku telewizyjnym. Jednak to tylko Grupa Polsat odnotowała wzrost, znalazła się też na czele grupy komercyjnej.

Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w lipcu 2015 roku wyniósł 28,77 proc. To o 3,78 proc. mniej niż w lipcu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w analizowanym okresie wyniósł 23,04 proc., czyli o 9,51 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugą lokatę w zestawieniu.

Z kolei trzecie miejsce zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,06 proc., o 3,60 proc. mniejszym niż w lipcu 2014 roku.

Warto dodać, że łączny udział wszystkich trzech grup głównych nadawców uplasował się na poziomie 71,87 proc. Był on o 0,17 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w lipcu 2015 roku to 24,92 proc., czyli o 7,32 proc. więcej niż w lipcu 2014 roku. W analogicznym okresie rok wcześniej stacje tej grupy zajmowały miejsce drugie.

Z kolei na drugą pozycję spadła Telewizja Polska. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym miesiącu miały łącznie 22,10 proc. udziału, po spadku aż o 10,16 proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w lipcu br. wzrósł o 4,34 proc. do 21,64 proc.

Łączny udział Grupy Polsat, Grupy TVN i Telewizji Polskiej wyniósł tutaj 68,66 proc., po wzroście o 0,15 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas