Reklama2009-05-13
0

Telewizja przepełniona reklamami niezdrowego jedzenia

2/3 emitowanych w telewizji reklam żywności - w czasie gdy oglądająją dzieci - stanowią spoty promujące niezdrowe jedzenie.

Tak wynika z badania przeprowadzonego w 11 krajach (Australia,Azja, Europa Wschodnia i Zachodnia, Ameryka Północna i Południowa)przez Cancer Council NSW i Uniwersytet w Sydney.

Najgorzej sytuacja wygląda w Niemczech i USA, gdzie aż 90procent takich reklam promuje niezdrową żywność. Natomiastnajniższe wskaźniki - po około 50 procent - odnotowano w WielkiejBrytanii i Australii.

W sumie dzieci oglądają w telewizji średnio od 4 do 6 tysięcyreklam żywności rocznie, z czego od 2 do 4 tysięcy to reklamyniezdrowego jedzenia.

"W skali międzynarodowej dzieci są narażone na dużą ilość reklamniezdrowego jedzenia i napojów w telewizji. Ograniczenie takiegomarketingu jest ważną strategią prewencyjną w walce z otyłością udzieci" - apelowała Bridget Kelly, badacz żywienia w Cancer CouncilNSW w Australii, na European Congress on Obesity w Amsterdamie.

Z danych Międzynarodowego Oddziału Specjalnego ds. Otyłości(International Obesity Task Force) wynika, że około 177 milionówdzieci i nastolatków poniżej 18. roku życia na całym świecie cierpina nadwagę, z czego 22 miliony to dzieci mające nie więcej niż 5lat.

źródło: guardian.co.uk

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas