Reklama2020-12-02
25

Telewizja Puls przenosi sprzedaż czasu reklamowego z TVN Media do Polsat Media

Dariusz Dąbski, prezes Telewizji PulsDariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls

Od stycznia 2021 roku za sprzedaż czasu reklamowego w kanałach Telewizji Puls będzie odpowiadać Polsat Media. Nadawca kończy 10-letnią współpracę w tym zakresie z TVN Media.

- Polsat Media wygrał w tym roku konkurs na sprzedaż reklam naszych kanałów - poinformował Dariusz Dąbski, prezes i właściciel Telewizji Puls.

- TV Puls i Puls 2 cały czas dynamicznie się rozwijają, będziemy nadal inwestować w naszą ofertę programową i jej promocję. Planujemy również inwestować w inne obszary związane z produkcją treści oraz licencji. Mamy nadzieję, że współpraca z Polsat Media wygeneruje dodatkowe bodźce dla dalszego rozwoju Telewizji Puls - zapowiedział Dąbski.

TVN Media reprezentowała nadawcę od 2011 roku. Początkowo współpraca obejmowała wyłącznie kanał TV Puls. W 2012 roku do oferty dołączono drugi kanał – Puls 2.

- Wspólnie z Telewizją Puls przez 10 lat rozwijaliśmy rynek reklamy telewizyjnej w Polsce. Było to doświadczenie jedyne w swoim rodzaju, za co bardzo serdecznie chciałbym podziękować. Dzięki bliskiej współpracy udało nam się wprowadzić wiele innowacyjnych rozwiązań w ofercie produktów reklamowych, co przekładało się na wzrost wartości dla każdej ze spółek. Przed nami kolejna dekada, w której bardzo mocno stawiamy na rozwój oferty premium opartej o rozwiązania cyfrowe oraz innowacje w dotarciu do konsumenta. Wierzymy, że silna integracja oraz przenikanie się treści pomiędzy TV a digitalem będzie głównym czynnikiem wzrostu rynku mediów w Polsce - powiedział Andrzej Karasowski, dyrektor Premium TV.

Telewizja Puls nie ujawnia, czy umowę z Polsat Media podpisała na dłużej niż rok.

Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. TV Puls zanotował 246 002 osób średniej widowni minutowej i 3,77 proc. udziału w rynku oglądalności (0,8 proc. mniej niż rok wcześniej, a Puls 2 - 120 051 osób przeciętnej widowni minutowej i 1,84 proc. udziału w rynku oglądalności (po wzroście rok do roku o 0,5 proc.).

W ub.r. Telewizja Puls osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,5 proc. do 213,78 mln zł, z czego zdecydowana większość pochodziła z reklam. Firma zanotowała 27,1 mln zł zysku netto, w połowie br. liczyła, że spadek rynku reklamy telewizyjnej wskutek epidemii koronawirusa zostanie osłabiony przez wzrost oglądalności jej stacji.

Zwolnienia i w TVN Media, i w Polsat Media

Telewizja Puls będzie kolejnym zewnętrznym nadawcą, dla którego pracuje Polsat Media. Broker obsługuje też m.in. Kino Polska TV, grupę 4fun Media, A+E Networks, BBC Worldwide i AMC Networks.

Z początkiem października Polsat Media przejął obsługę sprzedażową oferty reklamowej Grupy Interia, którą Telewizja Polsat kupiła w lipcu od Bauer Media za 422 mln zł. Równocześnie pracownicy działu handlowego Interii dołączyli do zespołu Polsat Media. W połowie listopada firma zwolniła ponad 20 osób, uzasadniając to „optymalizacją zadań i parametrów biznesowych po połączeniu obydwu biur reklamy”.

W ub.r. Polsat Media zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 1,1 proc. do 212,36 mln zł oraz zysku ze 152,7 do 149,31 mln zł. 86,7 proc. przychodów spółki pochodziło od klientów zewnętrznych.

W poniedziałek informowaliśmy, że TVN Grupa Discovery zwolniła ok. 30 pracowników, m.in. z TVN Media, działu techniki oraz inżynierów wozów transmisyjnych.

Według danych Publicis Groupe w pierwszej połowie br. wydatki na reklamę telewizyjną w Polsce zmalały rok do roku o 21 proc. - z 2,17 do 1,71 mld zł, a jej udział w całym rynku reklamowym zmniejszył się z 45,7 do 42,6 proc. Tylko w drugim kwartale, wskutek lockdownu związanego z epidemią, nastąpił spadek o 35,4 proc.

Autor:tw

Więcej informacji:Puls, Puls 2, Polsat Media, TVN Media

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas