Telewizja2014-03-19
11

Telewizja Puls z ponad 100 mln przychodów. “Zarabiamy, nie mamy długów”

Dariusz Dąbski, prezes TV PulsDariusz Dąbski, prezes TV Puls

Przychody TV Puls przekroczyły w ub.r. 100 mln zł, a spółka zakończyła rok na plusie - mówi Dariusz Dąbski, prezes stacji. Planuje on rozwój firmy bez inwestora i liczy na to, że oba kanały na koniec roku osiągną 7 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

- Zarabiamy, nie mamy długów - zapewnia Dariusz Dąbski. Telewizja Puls w ub.r. osiągnęła zysk zarówno na poziomie operacyjnym jak i netto. Dąbski nie ujawnia jednak szczegółowych danych finansowych spółki, która jest nadawcą dwóch kanałów naziemnych TV Puls i Puls 2. Ten drugi wystartował w lipcu 2012 roku i miał osiągnąć próg rentowności do końca ub.r. - Puls 2 był rentowny już po roku nadawania - ujawnia Dąbski.

Spółka zamierza dalej inwestować w program - kilka dużych polskich pozycji chce pokazać jesienią (dowiedz się więcej). Inwestycje mają sprawić, że na koniec tego roku łączny udział obu kanałów Telewizji Puls w grupie komercyjnej wyniesie 7 proc. - Jest to możliwe, mamy taką wyporność - mówi Dąbski. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w lutym br. udział TV Puls wynosił 3,19 proc., a Puls 2 - 1,40 proc., czyli łącznie 4,59 proc. (więcej na ten temat). Jednak w styczniu, gdy nie było igrzysk olimpijskich, było to 5,07 proc.

- Coraz więcej widzów rezygnuje z tańszych abonentów u operatorów kablowych i satelitarnych i decyduje się na bezpłatną naziemną telewizję cyfrową. Dlatego wierzymy, że także grupa naszych widzów będzie coraz większa - mówi Jacek Osadnik, dyrektor marketingu i rozwoju w Telewizji Puls.

Prezes Telewizji Puls zapewnia, że na razie nie planuje uruchamiania kolejnego kanału. Spółka wzięła jednak udział w konsultacjach dotyczących kolejnego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, tzw. MUX-8 (dowiedz się więcej). - Nie ma decyzji, czy wejdziemy na ten MUX, nie wiemy jak będzie on wyglądać, czy będą na nim kanały płatne itp. - mówi Dąbski. - Jeśli wszyscy po te częstotliwości sięgną, my też będziemy w tym procesie uczestniczyć - zastrzega.

Dąbski podkreśla, że rynek telewizji naziemnej jest już nasycony. Zdaniem prezesa Telewizji Puls, dobrym pomysłem byłoby przeznaczenie nowego multipleksu na kanały HD - wtedy mógłby się na nim pojawić TV Puls HD. W tej chwili spółka nie ma konkretnych planów uruchomienia wersji HD swoich kanałów do emisji u operatorów płatnej telewizji. Telewizja Puls nie myśli też na razie o starcie z usługami telewizji hybrydowej.

Dariusz Dąbski mówi, że jest zadowolony ze współpracy z TVN Media w sprawie sprzedaży czasu reklamowego, ale w połowie roku zacznie się zastanawiać nad dalszymi planami w tym zakresie. Czy spółka otworzy własne biuro reklamy? - 7 proc. udziału to za mało na taki ruch - zapewnia Dąbski. Jego zdaniem, w przyszłości Atmedia mają szansę odbudować swoją pozycję. To właśnie ten broker reprezentował TV Puls do końca 2010 roku.

Telewizja Puls jest otwarta na rozmowy z partnerami strategicznymi. Takim partnerem został niedawno koncern Viacom International Media Networks, od której nadawca kupił seriale animowane do emisji w TV Puls i Puls 2 (więcej na ten temat). Spółka nie szuka natomiast na razie inwestora strategicznego, ale nie wyklucza wejścia go do stacji w przyszłości.

- Jeżeli sami dojdziemy do sufitu, to wrócę do rozmów z potencjalnymi partnerami strategicznymi i będę otwarty na optymalne dla spółki konfiguracje - mówi Dąbski. Przyznaje, że inwestycją w TV Puls wstępnie są zainteresowane polskie i zagraniczne koncerny medialne. - Nie potrzebujemy natomiast ani inwestora finansowego ani debiutu giełdowego. To, co nam potrzebne, to dobry program i ludzie - zaznacza prezes Telewizji Puls.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas