Telewizja2013-02-25
10

Telewizja śniadaniowa mniej popularna. Na czele „Dzień dobry TVN”

W pierwszych tygodniach 2013 oku wszystkie programy śniadaniowe nadawane w dni powszednie zanotowały spadki widowni.  Najwięcej straciło „Pytanie na śniadanie”, a cały czas największą popularnością cieszy się „Dzień dobry TVN”.

„Dzień dobry TVN” w dni powszednie w okresie od 2 stycznia do 21 lutego br. oglądało średnio 606 tys. widzów, co przełożyło się na 14,28 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 16,88 proc. wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Śniadaniowy program TVN - w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej - stracił 48 tys. widzów. Rok temu oglądało go 654 tys. osób (przy udziale wynoszącym odpowiednio 15,43 proc. oraz 18,38 proc.). Wtedy jednak ukazywał się on o godz. 8.30, a teraz zaczyna się o 8.00.

Zdecydowanie większy spadek zanotowało konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” nadawane w TV2. Program ten na początku 2013 roku miał średnią oglądalność na poziomie 483 tys. widzów, a jego udział wyniósł 11,73 proc. w 4+ oraz 9,82 proc. w 16-49.

Widownia morning show Dwójki w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej spadła o 183 tys. osób (rok temu śledziło go 666 tys. oglądających, a udział wynosił odpowiednio 15,73 proc. oraz 11,84 proc.). Jednak również i ten program rok temu rozpoczynał się pół godziny później.

Emitowaną w TVP1 o godz. 6.00 „Kawę czy herbatę?” w analizowanym okresie oglądało średnio 249 tys. widzów, co przełożyło się odpowiednio na 14,39 proc. oraz 9,40 proc. udziału.

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wydania tego morning show straciły 115 tys. oglądających (rok temu śledziło je 364 tys. osób i miały one odpowiednio 20,99 proc. oraz 14,75 proc. udziału). Stało się tak, mimo że „Kawa czy herbata?” od stycznia br. zmieniła formułę na bardziej informacyjno-publicystyczną i ma jednego prowadzącego każdego dnia (więcej na ten temat).

W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „DD TVN” zgromadził 705 tys. widzów. Najpopularniejsze wydanie „Pytania na śniadanie” oglądało 556 tys. osób., a „Kawy czy herbaty?” - 327 tys. widzów.



Średnia oglądalność programów śniadaniowych

Zobacz tabelę

 

Trzy topowe wydania porannych magazynów

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas