Reklama2007-07-05
0

Telewizja TVN wyprzedziła Polsat, spory wzrost TVP1

Telewizyjne wydatki reklamowe w I półroczu 2007: Najwięcej zarobiłaTVN, Polsat Sport na czele kanałów tematycznych, reklamodawcą numerjeden Unilever.

Telewizja TVN zwiększyła w I półroczu 2007 r. cennikowe wpływynetto z reklam do 1 060 732 118 zł, czyli o 12,1 proc. wobecanalogicznego okresu 2006. Pozwoliło to stacji kierowanej przezPiotra Waltera awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiejzarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNSOBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe napodstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugie miejsce spadła telewizja Polsat, która zanotowałaprzychody reklamowe na poziomie 1 043 425 218 zł (8,3 proc. więcejniż w I półroczu 2006 r.).

Na kolejnej pozycji znalazła się TVP1, która zarobiła 787 795272 zł (wzrost o 21,5 proc.) a czwarta 'Dwójka' - 553 517 749 zł(wzrost o 10,7 proc.).

Na piątym miejscu uplasowała się telewizja Polsat Sport, którazarobiła najwięcej spośród wszystkich kanałów tematycznych.

Zobacz tabelęZobacz tabelę

X* - stacja włączona do monitoringu od 2007 roku
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOPdo monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1,4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie iUroda, Zone Europe)

Unilever-Bestfoods, Nestle Polska, Polkomtel, Procter & Gamble,L`OREAL Polska i Danone - to firmy, które przeznaczyły najwięcej nareklamę w telewizji w I półroczu 2007 r. Na osiemnastym miejscuznalazła się firma P4, właściciel nowej sieci komórkowej Play(debiut na rynku 16.03.2007).

Zobacz tabelę
Zobacz tabelę
* część wzrostów może być konsekwencją pojawienia się w monitoringureklamowym TNS OBOP nowych stacji tematycznych

Autor:masz

Więcej informacji:polsat, tvn, tvp, wpływy reklamowe

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas