Telewizja2018-12-12
8

Telewizja WP stawia na filmy fabularne, dokumenty i rozrywkę. Mniej publicystyki

Jagna WiszniewskaJagna Wiszniewska

Wirtualna Polska Holding, nadawca Telewizji WP złożyła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosek o zmianę warunków koncesji. Stacja chce od stycznia wprowadzić nowe programy, stąd konieczne jest wyrażenie zgody przez KRRiT.

W związku ze złożonym przez spółkę Wirtualna Polska Media wnioskiem o zmianę koncesji dotyczącej zapisów programowych, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła zgodę, by audycje publicystyczne zajmowały nie mniej niż 5 proc. tygodniowego czasu nadawania programu (w godzinach 6-23.00); informacyjne – nie mniej niż 1 proc.; filmy fabularne – nie mniej niż 15 proc., audycje dokumentalne – nie mniej niż 13 proc.; rozrywkowe – nie mniej niż 16 proc., edukacyjne – nie mniej niż 8 proc.; programy poradnicze -  nie mniej niż 5 proc. tygodniowego czasu nadawania programu.

Oznacza to, że nadawca stawia przede wszystkim na filmy fabularne, dokumenty, rozrywkę, a zmniejsza udział publicystyki w programie (z 15 proc. do 5 proc.). To działanie zgodne ze strategią, którą stacja obrała już w ubiegłym roku, rezygnując stopniowo z audycji publicystyczno-informacyjnych.

Nadawca we wniosku koncesyjnym zobowiązał się również do tego, że program będzie zawierał „audycje poświęcone rozwojowi społeczeństwa, gospodarki, kultury i przemianom obyczajowym we współczesnych warunkach szybkiego rozwoju technicznego i technologicznego”. W programie mają być nadawane również audycje poświęcone edukacji medialnej oraz treści pochodzące z nowych mediów, program ma być interaktywny.

Od stycznia zmiany w ramówce Telewizji WP

Jagna Wiszniewska, dyrektor zarządzająca Telewizji WP potwierdziła portalowi Wirtualnemedia.pl, że zmiany w koncesji oznaczają istotne zwiększenie udziałów m.in. filmów dokumentalnych, audycji edukacyjnych i poradniczych w programie Telewizji WP. Mają być związane z procesem przygotowania nowych formatów w ramówce stacji, które – jak udało nam się dowiedzieć – będą nadawane od stycznia 2019 roku.

- Program będzie miał nadal charakter uniwersalny, adresowany do zróżnicowanej grupy odbiorców, ze szczególnym uwzględnieniem osób aktywnie korzystających z nowych mediów. Główny powód wniosku o zmiany w koncesji, to lepsze dopasowanie naszej oferty programowej do oczekiwań widzów telewizji naziemnej. Dzięki temu Telewizja WP, która jest liderem wśród stacji nadających na MUX-8 , będzie mogła stale poszerzać grono odbiorców - podkreśla Wiszniewska, dyrektor zarządzająca Telewizji WP.

Wirtualna Polska regularnie przygotowuje nowe produkcje, niektóre z nich dedykowane są stricte do internetu i umieszczane na stronie głównej WP.pl, inne emitowane są jednocześnie w Telewizji WP i w portalu.

Obecnie na portalu WP.pl co czwartek, począwszy od połowy listopada br. pojawia się jeden z sześciu odcinków programu kryminalnego „Akta zbrodni”. Jan Gołębiowski przedstawia w nim, jak wygląda praca profilera kryminalnego, m.in. z kim współpracuje i jak przygotowuje profil sprawcy. W programie stworzono przykładowe sceny przestępstw, które odwiedza ekipa WP wraz ze specjalistami. Pokazane są m.in. specjalistyczne techniki przesłuchań i praca wariografu.

Z kolei od 7 listopada Wirtualna Polska zaczęła emisję 6-odcinkowego serialu komediowego „Pod włos” z Katarzyną Kwiatkowską i Rafałem Mohrem w rolach głównych. Serial wyprodukowano na zlecenie Polpharmy dla marki Biotebal. Odcinki pojawiają się co tydzień na stronie głównej WP.pl oraz w serwisach tematycznych i na profilach w social media Wirtualnej Polski.

Telewizja WP zrezygnowała z produkcji publicystycznych

Telewizja WP jest nadawana na ósmym multipleksie telewizji naziemnej, oprócz tego nadawane są na nim również kanały Nowa TV, Metro TV i Zoom TV. Początkowo telewizji WP emitowano kilka autorskich programów informacyjnych i lifestylowych, ale już wiosną ub.r. zaczęto z nich rezygnować.

Wirtualna Polska tłumaczyła, że z powodu niskiego zasięgu nie można osiągnąć odpowiednio dużych wpływów reklamowych, więc trzeba ograniczać koszty. Takiego samego zdania jest również ZPR Media – nadawca Nowej TV, który pod koniec listopada br. zrezygnował z programu informacyjnego „24 godziny”, tłumacząc to względami biznesowymi i problemami z zasięgiem nadawania MUX-8.

We wrześniu ub.r. pożegnano się z większością pracowników redakcji Telewizji WP, a w marcu br. - z Maciejem Orłosiem.

- Decyzja o ograniczeniu produkcji własnych z września ubiegłego roku pokazuje, że był to bardzo dobry ruch dla stacji. W 2018 roku osiągnęła ona pozycję lidera wśród nadawców na MUX8 naziemnej telewizji cyfrowej, a jej oglądalność systematycznie rośnie. Kolejnym krokiem zmian jest rezygnacja z formatu „Orłoś Kontra” - stwierdzono wtedy w oświadczeniu Wirtualnej Polski.

Telewizja WP w III kwartale br. zanotowała 10,7 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 4,7 mln zł rok wcześniej), a jej skorygowana strata EBITDA zmalała w skali roku z 10,6 do 6 mln zł.

Autor:NB

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas