Badania2016-10-25
1

Telewizor i smartfon najpopularniejszymi urządzeniami dzieci i rodziców

W wyborze popularnego urządzenia w domu osoby dorosłe zdecydowanie częściej wskazują telewizor niż smartfon, ale odpowiedzi dzieci nie są już tak jednoznaczne - wynika z badania IQS.

Dzieci znacznie częściej niż ich rodzice przyznają się do częstego używania laptopów, tabletów czy konsol do gier (różnice procentowe pomiędzy wskazaniami dzieci a ich rodziców wynoszą odpowiednio 5%, 11% i 12%).

Najmłodsi członkowie rodzin niemal stale są online. Dzieci przyznają się do korzystania z internetu średnio 5-6 razy w tygodniu (83% z nich).

Dzieci najczęściej oglądają telewizję w towarzystwie rodziców. Obie grupy twierdzą, że wśród najczęściej oglądanych programów prym wiodą filmy i seriale. Matki pytane o pozostałe, najczęściej oglądane przez ich dzieci programy, wymieniają bajki, programy przyrodnicze oraz programy o wynalazkach, podczas gdy dzieci deklarują, że najczęściej oglądają programy sportowe, teledyski, programy sensacyjne czy reality show.

Dziewczynki, kiedy rządzą pilotem, poza filmami i serialami dużo częściej niż chłopcy wybierają talent show, reality show oraz programy kulinarne. Chłopcy natomiast bardziej ochoczo przełączają kanał na programy sportowe, programy historyczne czy sensacyjne. Nie można jednocześnie zapomnieć o multitaskingu – szczególnie dzieci oglądając telewizję potrafią robić wiele czynności jednocześnie, często z wykorzystaniem smartfona.

Serwisy społecznościowe to komunikacyjna podstawa. Zarówno dzieci, jak i ich matki, korzystają z nich głównie po to, aby być w kontakcie ze znajomymi (dzieci 71%, matki 72%). Najpopularniejszymi, zarówno dla dzieci jak i ich rodziców, portalami są Facebook, Snapchat, Instagram oraz Twitter, z tą różnicą, że o ile z Facebooka korzysta większy odsetek mam niż ich dzieci, to już w przypadku pozostałych serwisów widać tendencję zgoła odwrotną.

Dzieciom, o wiele częściej niż rodzicom, media społecznościowe służą do bycia na bieżąco z najnowszymi trendami (30%), ciekawymi wydarzeniami (40%), dają im możliwość poznawania nowej muzyki (35%), czy umożliwiają dostęp do nowych gier i aplikacji (39%).

Ponadto 21% dzieci używa mediów społecznościowych aby poznać opinie innych osób na temat marek i produktów.

Autor:km

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas