Telewizja2021-07-14
12

W badaniu KRRiT finał Euro 2020 śledziło 10,26 mln widzów, o 3,25 mln więcej niż według Nielsena

Z realizowanego na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji pomiaru TePanel wynika, że finałowy mecz Euro 2020 miał o 3,25 mln widzów więcej niż według Nielsena. Z kolei oba półfinały w nowym badaniu KRRiT śledziło o odpowiednio 2,47 mln i 2,23 mln osób więcej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Jednym z elementów prac prowadzonych przez Instytut Łączności w ramach Programu Telemetria Polska na zlecenie KRRiT, jest analiza oglądalności wybranych pozycji programowych. W ostatnim czasie zmierzono oglądalność meczów półfinałowych i finałowych podczas Euro 2020.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Jak wynika z udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl danych TePanel, rozegrany 11 lipca o 21.00 finałowy mecz piłkarskich rozgrywek pomiędzy Anglią a Włochami w TVP1, TVP Sport oraz TVP 4K oglądało 10,26 mln widzów w grupie wiekowej 8+. Dane uwzględniają nie tylko widownię w domach, ale i także poza domem (np. w strefach kibica).

Dla porównania, według Nielsena spotkanie na trzech antenach TVP śledziło 7,01 mln osób, czyli o 3,25 mln oglądających więcej (w ujęciu procentowym jest to 46,30 proc.). Dane te nie uwzględniają gości i oglądalności poza domem, ale uwzględniają szerszą grupę wiekową populacji - 4+.

Finał Euro 2020 jeszcze wyższe wyniki miał w badaniu MOR, które na potrzeby Telewizji Polskiej jest realizowane przez Netię. Prezes TVP Jacek Kurski poinformował, że spotkanie w TVP1 i TVP Sport (nie uwzględniono danych TVP 4K, ale wyniki w tej stacji są marginalne) śledziło 11,48 mln osób.

Półfinały Euro 2020 według TePanel miały o odpowiednio 2,47 mln i 2,23 mln osób więcej niż według NAM

Z badania TePanel wynika, że średnia widownia pierwszego półfinału Euro 2020 (mecz Hiszpania - Włochy) w TVP1, TVP Sport i TVP 4K 6 lipca o 21.00 oglądało 7,45 mln widzów. Z kolei transmitowany dzień później drugi półfinał (Anglia - Dania) śledziło 7,52 mln osób.

Według Nielsena pierwszy pojedynek miał 4,98 mln osób, a drugi - 5,29 mln. Oznacza to, że według badania KRRiT oba mecze miały odpowiednio o 2,47 mln i 2,23 mln osób więcej (w ujęciu procentowym pojedynki miały widownię wyższą o 49,73 proc. i 42,05 proc.).

- Z coraz większą satysfakcją patrzymy na spływające systematycznie wyniki konsumpcji mediów TePanelu. W ich logice, składowych i dynamice widać zdecydowane przewagi nowoczesnego jednoźródłowego pomiaru nad standardowym podejściem do badań - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Andrzej Olszewski, szef badań TePanelu.

Jak już informowaliśmy, Instytut Łączności zbadał również oglądalność grupowych meczów reprezentacji Polski. Spotkanie ze Słowacją 14 czerwca śledziło 10,3 mln osób, a rozegrany pięć dni później pojedynek z Hiszpanią - 11,4 mln.

Również i w tych przypadkach nowy pomiar telemetryczny wykazał wyraźnie wyższe wyniki oglądalności meczów, niż Nielsen – o odpowiednio 2,8 mln i 2,9 mln.

TePanel obejmuje 1 200 uczestników badania, choć w ciągu roku ich liczba ma wzrosnąć do 4 000.

Autor:MK

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas