Reklama2017-04-17
1

Po fali krytyki Tesco przeprasza za reklamę piwa i cydru w Wielki Piątek

Brytyjska sieć Tesco opublikowała w Wielki Piątek reklamę prasową zachwalającą promocję piwa i cydru w swoich sklepach. Sprzedawca ostro skrytykowany w internecie przez kościół przeprosił za reklamę i obiecał nie zamieszczać podobnych w przyszłości.

Reklama, w której Tesco promowało atrakcyjne ceny na piwo oraz cydr, pojawiła się w Wielki Piątek w wybranych tytułach prasowych sprzedawanych w Wielkiej Brytanii. Do zakupów zachęcało zamieszczone w reklamie zdanie: „Wielki Piątek właśnie stał się lepszy”.

Opublikowana przez Tesco reklama alkoholu wywołała oburzenie w brytyjskich środowiskach kościelnych. Pierwszy swoje wątpliwości na temat postępowania Tesco wyraził w internecie Michael Wakelin, były szef redakcji religijnej w BBC.

W jego ślady poszli także inni. Oburzenia nie krył Richard Coles, wikariusz kościoła anglikańskiego i komentator BBC. Opublikował on na Twitterze krótki wpis krytykujący Tesco, przy czym pod wpisem rozwinęła się dyskusja świadcząca o tym, że reklamowanie alkoholu w czasie Wielkanocy nie u wszystkich wywołuje oburzenie.

Sieć Tesco zorientowała się, że popełniła niezręczność. W komunikacie jej rzecznik przeprosił za reklamę, zapewniając, że firma nie zamierzała urazić uczuć religijnych czytelników. Zapewnił też, że podobne reklamy nie będą już publikowane przez Tesco.

 

Autor:ps

Więcej informacji:Tesco, reklama prasowa, piwo

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas