Telewizja2011-12-13
25

“The Voice of Poland” przegrał z TVN i TVP 1, 27 mln zł z reklam

Program “The Voice of Poland” oglądało mniej widzów niż w jego paśmie śledziło propozycje TVP 1 i TVN, ale więcej niż przyciągał Polsat. TVP nie jest zadowolona z wyników show. Nie zdecydowała jeszcze, czy będzie druga edycja.

Format, którego zwycięzcą został Damian Ukeje (więcej na ten temat), nadawany był w soboty o 20.00 przez 15 tygodni. Przez pierwsze tygodnie pokazywano odcinki castingowe, potem tzw. “Bitwy”, a ostatnim etapem były odcinki nadawane na żywo, do których trafiło 20 najlepszych uczestników.

Średnio cały program oglądało 2,27 mln widzów, a zapewnił on Dwójce 15,69 proc. udziału w grupie 4+ i 14,85 proc. w grupie  komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Największą widownią cieszył się odcinek finałowy, który w minioną sobotę 10 grudnia br. średnio obejrzało 2,77 mln osób, co dało stacji odpowiednio 18,29 proc. i 16,98 proc. udziału.

Show równolegle pokazywany był także na antenie TVP HD. Średnia oglądalność w tym kanale wyniosła niemal 100 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 0,67 proc. i 0,92 proc.

W paśmie emisji “The Voice od Poland” TVP 2 zajęła trzecie miejsce. Liderem była telewizja TVN, nadająca wówczas czwartą edycję “Mam talent!” (poznaj szczegóły widowni show), a także filmy fabularne, co przełożyło się na 23,41 proc. udziału w grupie 4+. Na drugiej pozycji uplasowała się Jedynka (“Pogoda”, filmy fabularne; 18,33 proc.). Gorzej od TVP 2 wypadł jednak Polsat, który w tym paśmie nadawał głównie filmy fabularne, a także m.in. KSW (11,84 proc.). Taka sama kolejność kanałów była w grupie 16-49.

>>> Podopieczny Nergala wygrał “The Voice of Poland” (fotorelacja z finału)

Format śledziły głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi oraz mieszkańcy wsi. Cennikowo program przyniósł z reklam 27,1 mln zł (dane netto z TVP 2, bez rabatów). Trzeba jednak dodać, że odcinki na żywo, nadawane w dwóch częściach, nie były przerywane reklamami.

- Nie jesteśmy usatysfakcjonowani oglądalnością “The Voice of Poland”, choć spotykaliśmy się niekiedy z bardzo pozytywnymi opiniami na jego temat. Powstaje jednak wrażenie, że format tego show nie najlepiej sprawdził się w Polsce - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP.

Wiosną przyszłego roku TVP 2 planuje pokazywać drugą edycję “show Bitwa na głosy” (więcej na ten temat). Na razie nie wiadomo, czy “The Voice” wróci na antenę jesienią.  - Być może format wymaga modyfikacji, pewnych zmian uwzględniających specyfikę odbioru przez polskiego widza. Wszystkie te elementy będziemy rozważać i dyskutować przed podjęciem decyzji dotyczącej ewentualnej emisji programu w przyszłości - dodaje Stempień-Rogalińska.


fot. Nergal, Damian Ukeje / TVP

“The Voice of Poland” oparty był na formacie firmy Talpa Content. Jurorami-trenerami show byli Kayah, Ania Dąbrowska, Nergal i Andrzej Piaseczny, a program prowadzili Hubert Urbański, Magdalena Mielcarz oraz Mateusz Szymkowiak. Producentem wykonawczym był Rochstar.


Widownia “The Voice of Poland” odcinek po odcinku

Zobacz tabelę



Oglądalność formatu na tle konkurencji

Zobacz tabelę


Profil widowni talent-show

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

Więcej informacji:The Voice of Poland

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas