Reklama2008-09-26
0

TNS: nakłady na reklamę w II kw. spadły o 3,7 procenta

W II kwartale bieżącego roku nakłady reklamowe w USA zmniejszyłysię o 3,7 procenta.

To najwyższy poziom kwartalnego spadku od roku 2001 - informujeserwis Mediaweek, powołując się na najnowszy raport firmy badawczejTNS Media Intelligence. Największy wpływ miały na to znaczącecięcia marketingowych budżetów w sektorze motoryzacyjnym,telekomunikacyjnym i handlu.

Biorąc pod uwagę całą pierwszą połowę bieżącego roku, wydatki nareklamę za oceanem zmalały w porównaniu z analogicznym okresem roku2007 o 1,6 procenta.

Lepsza powinna być druga połowa roku z uwagi na olimpiadę wPekinie i prezydencką kampanię wyborczą w USA. Obserwatorzy rynkucoraz bardziej obawiają się jednak wpływu jaki kryzys na rynkachfinansowych będzie miał na poziom reklamowych wydatków.

Raport TNS pokazuje również, że wzrost nakładów reklamowych od Ido II kwartału zwolnił w każdym medialnym segmencie, w tymtelewizji i internecie.

Z kolei w całej I połowie roku najwyższy spadek wydatków wujęciu rocznym odnotowano w przypadku prasy codziennej i radia(odpowiednio o 7,4 i 6,5 procenta), a najwyższy wzrost w przypadkuinternetu (o 8 procent).

Spośród czołowych amerykańskich reklamodawców, najbardziej swojebudżety reklamowe w okresie styczeń - czerwiec obniżyły firmyAT&T (o 15,6 procenta) i Johnson & Johnson (o 11,8procenta). Nawet największy reklamodawca w tym okresie - Procter& Gamble - zmniejszył swoje nakłady na reklamę o 7,6 procenta,do poziomu 1,49 miliarda dolarów.

źródło: Mediaweek

Autor:km

Więcej informacji:USA

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas