PR2021-05-10
3

Tomas Lauko i Joana da Cunha Costa Andrade w zarządach Leo Burnett, Publicis Poland i MSL Group

Tomas LaukoTomas Lauko

Do zarządów polskich spółek Burnett, Publicis i MSL Group dołączyli Tomas Lauko i Joana da Cunha Costa Andrade, menedżerowie z regionalnych struktur Publicis Groupe. Zastąpili m.in. Jarosława Ziębińskiego i Tomasza Pawlikowskiego, którzy niedawno odeszli z koncernu.

Do zarządów Leo Burnett i Publicis został też powołany Piotr Piętka, natomiast prezesem MSL Group od wiosny ub.r. jest Sebastian Stępak.

W MSL Group z zarządu odwołani zostali Jarosław Ziębiński i David Clark, a w Leo Burnett i Publicis - Jarosław Ziębiński, David Clark i Tomasz Pawlikowski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

O odejściu Tomasza Pawlikowskiego z Publicis Groupe poinformowano w lutym. Menedżer był związany z koncernem przez 30 lat, przez ostatnie trzy lata jako co-CEO, wspólnie z Piotrem Piętką, kierował firmą w Polsce.

Jarosław Ziębiński pracę w Publicis Groupe zaczął w 1996 roku. Z końcem marca br. przestał być szefem firmy na region Północnej i Środkowej Europy, jego obowiązki przejął Tomas Lauko.

Dwa tygodnie temu ogłoszono, że z Publicis Groupe Polska po ponad 20 latach pracy żegna się Marek Gargała, w ostatnich latach członek zarządu i szef obszaru creative practice. To drugiej stanowisko nie zostanie obsadzone.

Tomas Lauko w Publicis Groupe pracuje od ponad 10 lat. Pełnił m.in. funkcje dyrektora Zenith w Czechach i Rosji.

Joana da Cunha Costa Andrade pełni funkcje zarządcze w kilku spółkach Publicis Groupe w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polskie firmy Publicis Groupe nie podały jeszcze wyników finansowych za ub.r. W 2019 roku agencja Publicis Poland zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 26,2 proc. do 33,16 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 4,78 do 1,12 mln zł. Należąca do niej spółka Publicis Lion miała 14,72 mln zł wpływów i 224 tys. zł zysku.

Agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 21,7 proc. do 21,85 mln zł oraz zysku operacyjnego z 1,69 do 1,47 mln zł, a zysk netto firmy poszedł w górę z 30,23 do 39,1 mln zł, głównie dzięki dywidendom od Starcomu i SMG Poland.

Natomiast przychody agencji public relations MSL Group zwiększyły się o 23,3 proc. do 40,57 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 33,9 proc. do 38,68 mln zł zysk netto zmalał z 3,56 do 2,08 mln zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas