Prasa2021-04-15
7

Tomasz Jażdżyński obejmie akcje Gremi Media warte 2,8 mln zł

Zarząd Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, zgodził się, żeby w prywatnej subskrypcji zaoferować prezesowi firmy Tomaszowi Jażdżyńskiemu 20,2 tys. jej akcji. Jażdżyński będzie mógł je objąć po 4 zł za sztukę, podczas gdy kurs Gremi Media w środę na koniec sesji wynosił 141 zł.

Przy kursie z końca środowej sesji pakiet 20 202 akcji Gremi Media, który obejmie Tomasz Jażdżyński, jest warty 2,85 mln zł. Walory będą uczestniczyły w dywidendzie firmy od początku br.

To realizacja programu współpracy z Tomaszem Jażdżyńskim przyjętego przez akcjonariuszy Gremi Media w połowie ub.r.

Po emisji tych walorów kapitał zakładowy spółki będzie składał się z 1,728 mln akcji (obecnie jest to 1,708 mln). Pakiet objęty przez Jażdżyńskiego będzie stanowił 1,17 proc. kapitału.

Gremi Media wystawione na sprzedaż

Tomasz Jażdżyński jest prezesem Gremi Media od końcówki 2017 roku, przedtem przez pół roku był w radzie nadzorczej spółki.

W latach 2011-2016 Jażdżyński był związany z Grupą Naspers, której odpowiadał za wszystkie działania mediowe i komunikacyjne, m.in. zarządzał Grupą Bankier.pl i platformą GG. W latach 1999-2004 i 2008-2010 pracował w portalu Interia.pl, przez większość tego okresu jako prezes. W 2005 roku był dyrektorem finansowym Wirtualnej Polski, a w latach 2005-2008 pełnił taką funkcję w Bankierze. Koordynował wprowadzania na warszawską giełdę Interii i Bankiera.

Od połowy 2018 roku członkiem zarządu Gremi Media jest Jarosław Machocki.

76,59 proc. akcji wydawnictwa ma spółka KCI kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza. Pod koniec marca ogłosiła przegląd opcji strategicznych, wśród których jest sprzedaż posiadanego pakietu. Jednocześnie podpisała umowę z Deloitte Advisory, które ma przygotować najważniejsze założenia strategii, w tym potencjalnej sprzedaży akcji Gremii Media.

Gremi Media wydaje dzienniki „Rzeczpospolita” i „Parkiet”, ich portale internetowe oraz miesięcznik „Uważam Rze Historia”. Posiada także 78,1 proc. akcji firmy E-Kiosk. W ub.r. firma zanotowała spadek skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 10,9 proc. do 96,14 mln zł, natomiast jej skorygowany zysk EBITDA zwiększył się z 21,81 do 22,6 mln zł, a zysk netto - z 14,4 do 16,35 mln zł.

Autor:tw

Więcej informacji:Gremi Media, Tomasz Jażdżyński, KCI

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas