Telewizja2008-04-21
0

'Tomasz Lis na żywo' najchętniej oglądany

Najpopularniejszym programem publicystycznym jest "Tomasz Lis nażywo". Druga pozycja przypada nadawanemu tego samego dnia "Terazmy!". Pozostałe programy publicystyczne emitowane zarówno przez TVP("Cienie PRL-u", "Warto rozmawiać", "Forum"), jak i TVN oraz TVN24("Kawa na ławę", "Szkło kontaktowe", "Kropka nad i", "Piaskiem pooczach") mają zdecydowanie mniejszą widownię.

Zobacz tabelę


Nadawany od końca lutego w poniedziałkowe wieczory program TomaszaLisa okazał się prawdziwym hitem wśród propozycji publicystycznychwszystkich stacji telewizyjnych. Przeciętnie przyciągał on bowiemprzed telewizory 3,6 mln widzów, a jego premierowy odcinek oglądałonawet ponad 4,5 mln osób. Zapewniło to TVP2 udziały w rynkuwynoszące 24,95% (15,91% w komercyjnej grupie wiekowej 16-49).

Zobacz tabelę


Program Tomasza Sekielskiego i Andrzeja Morozowskiego emitowany wponiedziałkowe wieczory o 22.30 przyciągał przeciętnie 2,14 mlnosób. Format pod względem udziałów zanotował jednak podobne wynikico program Tomasza Lisa (23,67% w grupie 4+ i 18,43% w komercyjnejgrupie 16-49)..

Zobacz tabelę


Trzecim najchętniej oglądanym programem publicystycznym w Polscejest nadawany przez TVN w niedzielne przedpołudnia program "Kawa naławę", który oglądało w analizowanym okresie średnio 1,39 mlnwidzów, co zapewniło stacji 15,45% udziałów w rynku (13,78% wgrupie 16-49). Dodatkowo blisko 300 tys. widzów śledziło format wTVN24.

Zobacz tabelę


Inne programy publicystyczne, nadawane przez TVP, cieszyły sięnieco mniejszą popularnością. I tak "Cienie PRL-u", prowadzoneprzez byłego prezesa telewizji publicznej Bronisława Wildsteinaoglądało średnio 1,26 mln osób, co dało TVP1 udziały w rynkuwynoszące 11,61% (7,14% w grupie 16-49). Z kolei program "Wartorozmawiać" przyciągnął przed telewizory przeciętnie 986 tys.widzów, co zapewniło TVP2 10,88% udziałów w rynku (8,75% w grupie16-49). Zdecydowanie najmniejszą popularnością cieszyło sięnadawane w TVP Info "Forum", które oglądało średnio 340 tys.widzów, zapewniając stacji 2,09% udziałów w rynku (1,33% w grupie16-49).

Zobacz tabelę

Zobacz tabelęZobacz tabelę


Kilkusettysięczną widownię zyskały natomiast programypublicystyczne emitowane przez TVN24. Największą popularnościącieszyło się "Szkło kontaktowe", które oglądało średnio 430 tys.osób, co dało stacji 3,82% udziałów w rynku (2,06% w komercyjnejgrupie wiekowej 16-49). Natomiast prowadzoną przez Monikę Olejnik"Kropkę nad i" oglądały przeciętnie 334 tys. widzów, co przyniosłoTVN24 2,18% udziałów w rynku (1,43% w komercyjnej grupie wiekowej16-49). Nadawany o tej samej porze raz w tygodniu program "Piaskiempo oczach" przyciągał przed telewizory średnio 247 tys. osób,zapewniając stacji 1,72% udziału w rynku (0,96% w komercyjnejgrupie wiekowej 16-49).

Zobacz tabelęZobacz tabelęZobacz tabelęZobacz tabelę


Wpływy reklamowe - liderem Szkło kontaktowe
Natomiast pod względem wpływów z reklam określonych na postawieoficjalnych cenników stacji i nieobejmujących rabatównieoczekiwanym liderem okazało się "Szkło kontaktowe", co wnajwiększym stopniu wynika z faktu, że nadawane jest aż sześć razyw tygodniu. W zajmowanym przez program godzinnym paśmie antenowymudało się TVN24 od końca lutego wyemitować prawie 8 godzin reklam,na których zarobiła 5,42 mln zł.

Natomiast trwające łącznie przez ponad 50 minut bloki reklamoweemitowane przed rozpoczęciem i po zakończeniu programu "Tomasz Lisna żywo" przyniosły TVP2 3,64 mln zł. Nieco mniejsze zyski - 2,49mln zł - osiągnął TVN dzięki reklamom emitowanym przez ponad 40minut przy programie "Teraz my!".

Pozostałe programy publicystyczne przyniosły dochody reklamowemniejsze niż milion złotych.

Zobacz tabelę

Dane dotyczą okresu od 24 lutego do 14 kwietnia br. i zostałyopracowane przez AGB Nielsen Media Research dla portaluWirtualnemedia.pl.

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas