W sezonie jesiennym program “Tomasz Lis na żywo” oglądało mniej widzów niż rok wcześniej, ale talk-show nadal zapewniał Dwójce pozycję lidera. Najwięcej oglądających zgromadził odcinek o obecności krzyża w Sejmie.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, średnia oglądalność odcinków “Tomasz Lis na żywo” nadawanych od 5 września do 19 grudnia br. wyniosła 2,52 mln widzów, co dało stacji 20,77 proc. udziału w 4+. Znacznie niższy był udział talk-show w grupie komercyjnej 16-49, gdzie wyniósł 13,58 proc. Widownia programu był nieco mniejsza niż w analogicznym okresie ub.r., gdy magazyn śledziło 2,64 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 21,51 proc. i 13,76 proc.
Najwięcej widzów zgromadziło wydanie z 17 października br., w którym posłowie oraz eksperci dyskutowali na temat obecności krzyża w sali plenarnej Sejmu. Przyciągnęło ono przed telewizory 3,4 mln osób. Na drugim miejscu uplasował się słynny już wywiad Lisa z Jarosławem Kaczyńskim, który został obejrzany 2,96 mln widzów.
>>> TVP zapewnia: Tomasz Lis zostaje w Dwójce
TVP 2 w czasie emisji talk-show Tomasz Lisa (poniedziałki 21.45) pozostała liderem rynku wśród wszystkich widzów. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 20,40 proc. zajął Polsat, nadający w tym czasie filmy fabularne. Trzeci był TVN (16,92 proc.; “Milion w minutę”, “Hdw3D”, “Mentalista”), a czwarta - Jedynka (8,16 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVP 2 była dopiero na trzeciej pozycji za Polsatem i TVN.
Wpływy reklamowe z 16 odcinków jesiennej serii programu wyniosły 11,2 mln zł. Dla porównania, nadawana rok temu edycja przyniosła 10,6 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów). Z danych wynika, że audycję Tomasza Lisa śledzą najchętniej kobiety, widzowie po 50. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.
>>> Jan Pospieszalski co tydzień gromadzi 440 tys. widzów
Kolejne odcinki programu „Tomasz Lis na żywo” nadawane będą w zimowej ramówce TVP 2.
Top odcinków “Tomasz Lis na żywo”
Zobacz tabelę
Oglądalność programu na tle konkurencji
Profil widowni talk-show