Na pozycji lidera sprzedaży wśród wszystkich miesięczników w naszym kraju znalazł się w I kwartale 2013 roku kulinarny magazyn „Przyślij Przepis”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Top 150 miesięczników w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem kulinarnego magazynu „Przyślij Przepis” (Grupa Burda) w I kwartale 2013 roku wyniosła 413 951 egz. i w porównaniu do I kwartału 2012 roku była niższa o 14,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowały poradnikowe „Dobre Rady” (Grupa Burda). Średni wynik sprzedażowy tego miesięcznika w analizowanym okresie zmalał jednak o 1,41 proc. do poziomu 399 120 egz.
Z pozycji wicelidera na ostatnią lokatę podium spadły „Przepisów Czytelników” (Phoenix Press). W I kwartale 2013 roku tytuł ten sprzedał się w liczbie 396 686 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 6,99 proc.
Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły miesięczniki poradnikowe dla pań. Były to: „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), „Kobieta i Życie” (także Bauer), „Poradnik Domowy” (wówczas Agora, obecnie Edipresse) i „Claudia” (G+J Polska).
Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - uplasował się dopiero na miejscu ósmym ze sprzedażą ogółem wynoszącą 212 621 egz. (po spadku o 8,08 proc.). Pierwszą dziesiątkę miesięczników zamykają: „Olivia” (Wydawnictwo Bauer) i „Przepis na Zdrowie” (Phoenix Press).
Zobacz tabelę